9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ikke93

Probleem netwerk mac osx – vista

Hallo,
    Na vele pogingen en opzoekingswerk ben ik er in geslaagd om mijn Imac gedeeltelijk te integreren in ons thuisnetwerk.

Wat is er al gelukt: – internet (off course, heeft niet zozeer iets met windows te maken), en mijn gedeelde mappen van
    mijn iMac kan ik al bekijken op de pc’s.

Wat er nog zou moeten lukken:
    – Pc bestanden bekijken op mijn Mac: de pc’s worden niet herkend bij netwerk (werkgroep is
    bij alle computers dezelfde), verbinding maken met ip adres via finder is ook nog niet gelukt, Hoe zou
    ik die pc’s detecteerbaar kunnen maken op mijn Mac?
    – De printer gebruiken die gekoppeld is aan één vd pc’s.

Misschien heb ik nog niet genoeg details verteld maar ik hoop dat iemand me zou kunnen helpen..
    Mvg, Mathias.

Bijdrager
    djpwich

Hoe zijn de firewalls van alle machines ingesteld?
    Als je daar niet de juiste inkomende (en uitgaande) zaken toe staat dan gaat het niet werken.

Bijdrager
    ikke93
    ”djpwich”

Hoe zijn de firewalls van alle machines ingesteld?
    Als je daar niet de juiste inkomende (en uitgaande) zaken toe staat dan gaat het niet werken.

Firewall staat bij zowel pc als mac uitgeschakeld.

Bijdrager
    djpwich

Heb je bij de Windows PC’s shares aangemaakt?
    Dat is op zijn minst volgens mij nodig om openlijk mappen te kunnen benaderen.
    Weet je hoe dat moet?

Bijdrager
    ikke93
    ”djpwich”

Heb je bij de Windows PC’s shares aangemaakt?
    Dat is op zijn minst volgens mij nodig om openlijk mappen te kunnen benaderen.
    Weet je hoe dat moet?

Wat bedoel je precies met shares?
    Indien je er gedeelde mappen mee bedoeld, ja dat heb ik gedaan, en passwoord is vereist (heb tijdens mijn opzoekingwerk gelezen dat dit noodzakelijk was).
    Ik heb het ip adres van een vd vista pc’s al gepingt, met positief resultaat.
    Ik vraag mij echt af wat het probleem zou kunnen zijn.

Bijdrager
    djpwich

Als je in Finder bent kun je dan met Command+K eens kijken of je dan naar de machine kunt connecten met SMB://computernaam

Dan op de knop [Verbind] drukken

Wat doet hij dan?

Bijdrager
    ikke93
    ”djpwich”

Als je in Finder bent kun je dan met Command+K eens kijken of je dan naar de machine kunt connecten met SMB://computernaam

Dan op de knop [Verbind] drukken

Wat doet hij dan?

Ook zl meermaals geprobeerd, hij vraagt dan naar een inlognaam en passwoord van de pc, heb dit meermaals geprobeerd met meerdere correcte gebruikersnamen en passwoorde, en hij heeft steeds foutcode 6602

Bijdrager
    ikke93

Edit: is gelukt! bedankt! ik had het over smb://ipadres/computernaam.
    maar met enkel /computernaam werkt het, merci.

Bijdrager
    djpwich

Heb je al eens in de sticky gekeken:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=46340

?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.