10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ipodtouch

Probleem Multi-Touch Trackpad Macbook

Beste OMT’ers,

Sinds ongeveer een week heb ik een probleem met het Multi-Touch Trackpad van mijn Macbook (bouwjaar oktober 2008). Het probleem is dat het trackpad soms denkt dat hij ingedrukt is maar het in het echt niet is, het probleem is dat hij dan dus alles selecteert, terwijl ik dat helemaal niet wil.
    Blazen op het trackpad heeft dan geen zin dus moet ik hem opnieuw opstarten… erg vervelend!

Denken jullie dat het probleem soft- of hardware matig is en zouden jullie tips hebben om het probleem op te lossen?

Alvast dank!

Bijdrager
    Road

Dit probleem heb ik ook met mijn macbook pro (2009). Het is erg vervelend als de selectie optie geactiveerd staat terwijl ik dit niet heb gebruikt. Je kan natuurlijk langs een APR gaan. Uit ervaring zal er waarschijnlijk gezegd worden dat de trackpad een gebruiks component is en dat het niet onder de garantie valt. Misschien heeft iemand anders ook dit probleem / gehad met de trackpad en heeft een oplossing.

Gr Road

Bijdrager
    Sanjeev
    Road op 05 september 2010

Uit ervaring zal er waarschijnlijk gezegd worden dat de trackpad een gebruiks component is en dat het niet onder de garantie valt.

Een toets op een toetsenbord hoort toch ook niet te breken als je deze vaak gebruikt?

Bijdrager
    Road

Normaal gesproken moet een toets jaren mee gaan.

Ik was een aantal weken gelden naar een APR geweest om te melden dat er lak van een toets begon los te laten. Na het bekijken van het incident zei hij pech het is cosmetische schade dus dit kunnen wij niet onderzoeken of vervangen. Hoe haalt iemand het ook in zijn hoofd om te klagen bij een APR terwijl de schade niet door hem is veroorzaakt. Zo denken ze vaak bij deze APR. Ik weet bijna zeker als ik met mijn Macbook pro naar een APR ga voor dit probleem (Trackpad), dat ze met een vlut argument mij naar huis gaan sturen. Of ze nemen mij als klant serieus.

Bijdrager
    ipodtouch

@Road Thanks voor je reactie! Ik vind dit zo irritant dat ik tot ongeveer €300 bereidt ben aan reparatie te betalen… heb jij enig idee of het dan verholpen kan worden?

Bijdrager
    Road

De kosten wat reparatie betreft kan het bij Apple aardig duur worden. Voor jou toetsenbord is er natuurlijk wel een oplossing. Op het internet kan je losse toetsen bestellen. Op youtube staan er verschillende filmpjes hoe jij dit kan doen uitvoeren. Een APR zal dit niet aanraden want de toets kan soms niet netjes geplaatst worden, om in hun belang te kijken wel logische natuurlijk.

Bijdrager
    ipodtouch

mmm…. even bellen met StoneHouse, Woerden dan maar…

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Road

Welke actie ga jij ondernemen voor jou trackpad incident?

Bijdrager
    Sanjeev

Met de toets probeerde ik maar een voorbeeld te geven.
    Bij cosmetische schade werkt de toets prima, alleen het verf is dus niet te zien.

De trackpad van ipodtouch werkt gewoon niet goed, dat is heel wat anders.
    Probeer het eerst even aardig aan ze te vragen of dit niet onder garantie vervangen kan worden.
    Zelf kun je ook nog met Apple bellen, zij kunnen je een caseID geven,

Bijdrager
    ipodtouch
    Road op 06 september 2010

Welke actie ga jij ondernemen voor jou trackpad incident?

Ik denk dat ik het ga laten maken door APR Stonehouse Woerden (goede ervaring mee)… hier kan ik niet mee leven, heel irritant!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.