11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    spacefreek

Probleem met WiFi 'bridge' ip-benadering

OMT’ers..

Vandaag heb ik een overstap gemaakt naar een nieuwe ISP

Ik zit met het volgende probleem:

Aangezien het oude ip-adres 192.168.1.254 was met een DHCP van 192.168.1.10 tot 60 heb ik de WiFi router het ip adres 192.168.1.200 meegegeven, de instellingen kon ik dus ook via die ip wijzigen.

Het nieuwe ip-adres is 192.168.178.1, en zendt ook WiFi uit (LAN-Modem met WiFi hierboven). Echter, ik kan de tweede WiFi (of oude) router niet meer benaderen, niet met 192.168.1.200 of 192.168.178.200. Ook alle ip’s die door het LAN Modem zijn toegewezen kan ik niet benaderen via de browser (zijn kennelijk andere toegewezen apparaten)..

De WiFi router werkt overigens prima, maar verbonden apparaten geven gewoon de LAN-modem op 192.168.178.1 aan als router, alsof het enkel een doorgeefluik zonder ip-adres is geworden. Prima opzich, maar hoe kan ik nu de oude WiFi-router benaderen? Ik wil wijzigingen maken in WiFi naam en wachtwoord..

Alvast bedankt!

Bijdrager
    spacefreek

Hieronder de verbinding met de verschillende WiFi’s, welke beide naar dezelfde router verwijzen:

Bijdrager
    harleymentor

Begrijp ik het goed dat je in je oude wifi router iets wilt gaan veranderen qua naam enzo?
    Dan moet je eerst effe weten wat het ipadres van je router is… staat in de handleiding of effe googlen.
    Dan kun je in je router komen en de instellingen veranderen/aanpassen.
    Ikzelf heb een kabelmodem met het ip adres van mijn provider…hierachter hangt mijn draadloze en bekabelbare router die dus de ip adressen uitgeeft.
    Verderop in huis heb ik via een kabel die uit de router, die aan het kabelmodem hangt, een draadloos modem aangesloten. Hierin heb ik de DHCP functie uitgezet, en dus krijgt dit modem zijn ip adressen van de eerste router. Ik kan nu dus niet in de 2e router ‘komen’ omdat hij via de DHCP een totaal andere ip adressen reeks krijgt van uit het eerste modem.. Maar misschien bedoel jij heel iets anders met jou vraag…
    Groet… H..

Bijdrager
    spacefreek
    harleymentor op 19 januari 2012

Begrijp ik het goed dat je in je oude wifi router iets wilt gaan veranderen qua naam enzo?

Ja, exact

Dan moet je eerst effe weten wat het ipadres van je router is… staat in de handleiding of effe googlen.

Dat is precies m’n probleem, maar kan ik die Googlen dan?

Ikzelf heb een kabelmodem met het ip adres van mijn provider…hierachter hangt mijn draadloze en bekabelbare router die dus de ip adressen uitgeeft.

Bij mij geeft de kabelmodem juist de ip-adressen uit nu, dat terwijl erachter de oude (2e) WiFi router ze nu enkel faciliteerd/doorvoert.

Verderop in huis heb ik via een kabel die uit de router, die aan het kabelmodem hangt, een draadloos modem aangesloten. Hierin heb ik de DHCP functie aangezet, en dus krijgt dit modem zijn ip adressen van de eerste router. Ik kan nu dus niet in de 2e router \’komen\’ omdat hij via de DHCP een totaal andere ip adressen reeks krijgt van uit het eerste modem

Ik heb deze opzet dus ook, maar ik kan de 2e router niet inkomen die een WiFi netwerk faciliteerd, en dat is dus m’n probleem, hoe benader ik die om het WiFi wachtwoord te wijzigen?

Bedankt

Bijdrager
    spacefreek

Hier nog een afbeelding voor de duidelijkheid..
    ?
    Ik kan de bovenste dus niet benaderen (stuurt me als het ware door naar de ‘Cable’ op het plaatje)

Bijdrager
    harleymentor

Hi, je kunt op internet via het merk en type van je router, waar je iets in zou willen veranderen,b.v. DHCP aan of uit zetten, vinden wat het ipadres is om in je router te komen…effe afkoppelen van je internet modem en dan via je netwerkkabel je router aansluiten aan je comp. en dan via dat ip adres dat bij je router/modem hoort intikken in je browser. Dan zou je dus in je modem moeten kunnen Let wel wel effe afkoppelen van je kabelmodem…Moet lukken….Groet.. H…

Bijdrager
    harleymentor

p.s. ik heb dezelfde configuratie als jij :)))

Bijdrager
    harleymentor

Bijdrager
    harleymentor

.DHCP aanzetten in het modem dat direct achter je kabelmodem hangt, anders krijg je nog de ipadressen van je provider in je router…maar dat heeft eigenlijk niets met het in je 2e modem willen komen te maken..:)))
    Mijn provider heeft mij maar een wan ipadres gegeven dus moest ik wel via mijn eigen router die er achter hangt de ipadressen laten uitdelen. Dus de DHCP aan in mijn geval…En niet in bridge mode zetten.

Bijdrager
    spacefreek

Is gelukt! Heb nu even geen tijd meer (moet snel weg), maar bedankt!

Bijdrager
    spacefreek

Vind het toch raar dat je zo’n ‘tussenapparaat’ enkel kan benaderen door ‘m aan een computer te hangen, instellingen wijzigen en vervolgens weer opnemen in het netwerk van apparaten..

Maar goed, het werkt weer..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.