6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    elbartos

probleem met vinden

ik had ergens een keer met rondneuzen iets gezien waarmee ik een tekst kon laten vertalen naar een andere taal. maar nu kan ik het dus niet meer vinden. misschien kan iemand mij helpen?

Bijdrager
    Statics

Onder Mac OSX heb je een widget waar je dingen kunt vertalen.

Als een website bedoeld bedoel je misschien deze: http://www.freetranslation.com
    En anders http://www.systranet.com (hierbij moet je je wel eerst aamelden is volkomen gratis)

Bijdrager
    Phaedrus

Er zijn wel wat sites die geautomatiseerde vertalingen uitvoeren, in de praktijk stellen ze weinig voor. Veelal is de gebruikte woordenlijst te beperkt – logisch, ze willen die vertaling voor je uitvoeren – en wordt er mechanisch vertaald. Vertaal woord 1, vertaal woord 2, etc en zet ze weer net zo achter elkaar. Het resultaat wil kloppen dan nog niet…

Staar je dus niet blind op het eindresultaat…. Ga je voor commerciele doeleinden vertalen, zoek dan een native-speaker voor een check van je tekst. Je zult niet de eerste, noch de laatste zijn die zichzelf belachelijk maakt met een wonderbaarlijke vertaling.

Bijdrager
    Phaedrus

Er zijn wel wat sites die geautomatiseerde vertalingen uitvoeren, in de praktijk stellen ze weinig voor. Veelal is de gebruikte woordenlijst te beperkt – logisch, ze willen die vertaling voor je uitvoeren – en wordt er mechanisch vertaald. Vertaal woord 1, vertaal woord 2, etc en zet ze weer net zo achter elkaar. Het resultaat wil kloppen dan nog niet…

Staar je dus niet blind op het eindresultaat…. Ga je voor commerciele doeleinden vertalen, zoek dan een native-speaker voor een check van je tekst. Je zult niet de eerste, noch de laatste zijn die zichzelf belachelijk maakt met een wonderbaarlijke vertaling.

Bijdrager
    elbartos

oh ok, nee het was niet voor prof. doeleinden. als ik bijvoorbeeld een lange tekst duits op een website zie. dan heb ik zeen zin om me daar op te gaan concentreren om het in het duits te lezen. dan is het wel fijn als je het kunt laten vertalen naar nl om zo globaal de tekst te begrijpen.

Bijdrager
    elbartos

bedankt voor de informatie.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.