5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Nickel

Probleem met video capturen in iMovie

Hai,

ik ben nu net een film van mijn (redelijk oude) Sony camera aan het afhalen. Ik heb alles op een nieuw bandje opgenomen en ik heb nog meer dan voldoende (ruim 150 gb) ruimte op mijn (externe) harddisk. Nu komt het probleem: steeds na ongeveer 50 minuten van probleemloos “uploaden” van de film stopt het hele systeem op eens. De camera gaat uit en iMovie lijkt te crashen. Na een paar seconden is iMovie dan weer bruikbaar en zie ik de fragmentjes gewoon rechts staan, maar als ik ze probeer af te spelen gebeurt er niks. Ook de camera reageerd niet meer op commandos die ik vanuit iMovie geef. Nu is mijn vraag waar het probleem nou ligt, de harde schijf (welke fat32 is geformateerd) , het bandje, de camera, mijn kabels, mijn iMac G5 of de software! Ik ga nu proberen het importeren stop te zetten net voor de probleem “zone”. Heeft iemand dit vaker meegemaakt of weet iemand hoe dit op te lossen is? Ik vind het namelijk erg vervelend!

Thanks a lot,

Nick

Bijdrager
    Nickel

Heb het zelf al opgelost door de resterende video in een apart iMovie bestand te laden en de aparte clips daarna in het origineel te plakken. Vreemd dat hij het normaal niet doet, heb het 3 keer geprobeerd… :?

Bijdrager
    Triumph

Met latere bewerkingen kun je in de problemen komen door de FAT32. Dat is ten zeerste afteraden. Ik weet het niet zeker hoe iMovie6 daar nu mee omgaat , maar destijds toen ik nog iMovie gebruikte (4) was er een probleem dat de projekt bestanden niet meer zichtbaar waren onder FAT 32 ivm de lengte van de extensie.

Bijdrager
    Nickel

Dat is niet zo mooi, maar ik heb mijn externe schijf ook voor mijn windows pc nodig en ik geloof dat fat32 het enige bestandssysteem is dat beide ondersteund. Correct me if I’m wrong! Ik zal in ieder geval de originele tapes bewaren…

Geblokkeerd
    Anoniem

http://www.daniweb.com/techtalkforums/thread20264.html

je moet dit maar eens doorlezen. FAT32 kan files die groter zijn dan 4GB blijkbaar niet aan. Wellicht is dat het probleem.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.