17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    kiek

Probleem met Time Capsule

Ik ondervond op mijn MacBook Air de laatste tijd problemen met mijn Wifi. Daarom heb ik een Apple Airport Extreme (5th) aangeschaft naast mijn Airport Time Machine (4th) en Airport Express (1th) zowel beneden als boven de keuze voor 2.4 als 5 GHz te hebben.
    Na een de Airport Extreme in het netwerk opgenomen te hebben en software updates uitgevoerd bij de verschillende onderdelen ondervind ik veel problemen.
    Mijn netwerk zag er eerst zo uit: Technicolor TC7210 (Ziggo modem) – Time Machine – Netgear splitter- Airport Express. Alles bedraad verbonden.
    Nieuwe configuratie: Technicolor – Time Machine – Netgear splitter – Airport Extreme / Airport Express. Ik merkte dat de internet verbinding zeer instabiel werd zag ik in het AirPort configuratieprogramma. Mogelijk heb ik hier eerder ook al problemen met de Wifi ondervonden maar dat heb ik nooit na gekeken. Ik zocht het probleem eerst in de kabels maar het blijkt de Time Capsule te zijn die de problemen veroorzaakt.
    Nu heb ik mijn configuratie als volgt ingericht Technicolor – Airport Extreme – Netgear splitter – Airport Express. Het werkt prima. Zodra ik echter de Time Machine bekabeld in mijn netwerk hang wordt het internet verbroken. Alleen via Wifi werkt het wel. De Time Machine alleen via Wifi in het netwerk opnemen is niet handig voor het maken van backups en hij zou toch ook bekabeld moeten werken. Dat deed hij namelijk eerder wel.

Ik wil de Technicolor als router en wifi gebruiken omdat ik gebruik maak van wifi hotspots.
    Alle Apple componenten heb ik bij Netwerk in Uitgeschakeld (brugmodus) staan.

Wat gaat er hier mis.

Bijdrager
    Beech

Met Time Machine bedoel je Time Capsule ?
    En als je je Time Capsule alleen aansluit kun je dan wel bedraad backups maken ?

Bijdrager
    kiek

inderdaad bedoel in de Time Capsule

Bijdrager
    fred44nl

er is ook een keuze tussen “Maak nieuw netwerk aan” (bedoeld voor een aansluiting met utp-kabel)
    en “Breid bestaand netwerk uit” (bedoeld voor een draadloze verbinding).
    hoe heb je dit ingesteld staan ??

Bijdrager
    kiek

Alles staat op maak draadloos netwerk aan. Ik heb de Time machine nogmaals een harde reset gegeven en weer in het netwerk gehangen. Nu lijkt het internet wel stabiel te blijven. Ga straks de Airport Extreme en de Time Capsule nogmaals omwisselen. Kijken of het dan nog steeds een stabiel internet is.
    De snelheid van het internet lijkt nu ook OK te zijn. Misschien heeft de harde reset geholpen.
    Ik zal melden of de omwisseling van de apparatuur het gewenste effect heeft.

Bijdrager
    kiek

Ik heb net de AirPort Extreme omgewisseld met de AirPort Times Capsule en het werkt. De internet verbinding blijft intact en de snelheid van het netwerk is uitstekend en stabiel. Het euvel zat waarschijnlijk toch in de Time Capsule wat door de harde reset is opgelost.
    Ik ben de hele dag hiermee bezig geweest en had geen opties meer dacht ik vandaag de vraag op het forum.

Bijdrager
    McPim

Scheelt een hoop werk hier, mensen die hun eigen vragen oplossen:-D Top!

Bijdrager
    newtastyland

ik heb ook Ziggo met technicolor (incl WiFi) gehad de WiFi op het tecnicolor viel zeer vaak ui voor een paar uur. Ziggo monteur aantal maal over de vloer gehad. Die kwam niet verder dan alle meet waarden zijn OK dus probleem opgelost. Niet dus. Uiteindelijk het modem in bridge modus gezet, nooit niet priegelen gehad. Dan maar geen ziggo hotspots….. wanneer gebruik je die eigenlijk….?????

Bijdrager
    newtastyland

Priegelen–>problemen

Bijdrager
    McPim

Helemaal eens met @newtastyland.. Vergeet de hotspots (waarom inderdaad?), zet het modem in bridge-mode en regel zelf je netwerk met betrouwbare apparatuur. Er zijn meer mogelijkheden, maar Apple WiFi routers zijn in ieder geval betrouwbaarder dan zo’n Technicolor modem. In bridge-mode niks mis mee trouwens:wink:

Bijdrager
    kiek

mijn partner heeft mijn oude iPhone gekregen. en heeft alleen een abonnement voor bellen. Omdat hij weinig gebruik maakt van internet heeft hij genoeg aan gratis wifi en wifi via hotspots.

Bijdrager
    McPim

Snap ik, maar ik heb nog nooit een Ziggo hotspot gezien toen ik ergens op zoek was naar WiFi… Die zijn toch bij mensen thuis (en dan kun je op hun eigen WiFi als het vrienden zijn), dus eventueel als je op straat staat bij onbekenden, of in ‘een voetbalkantine bijvoorbeeld’ (zegt Ziggo zelf)? Heb nooit begrepen wat daar de meerwaarde van is. Overal waar ik kom (winkels, terras, cafĂ©, hotel whatever) heeft de tent z’n eigen WiFi. En meestal gratis.

Bijdrager
    newtastyland

@kiek, mobiel abonnement uitbreiden/vervangen met wat data bespaart een hoop frustratie. Niet alleen thuis maar ook onderweg.

Bijdrager
    kiek

@newtastyland je verwart een aantal zaken. Mijn probleem zat niet in het Ziggo modem maar in de Apple Airport Time Capsule. Die had opnieuw een harde reset nodig om goed te kunnen functioneren in mijn eigen netwerk. Jij projecteert de problemen die meerdere mensen ondervinden met de Ziggo modems op mijn probleem.
    Het nemen van een uitgebreid abonnement is niet aan de orde voor een persoon die maar mondtjes maat gebruik maat van de telefoon en internet op de iPhone en heeft niets met mijn topic te maken.

Bijdrager
    kiek

Ziggo hotspots kun je alleen zien als je die dienst ingeschakeld hebt @McPim.

Bijdrager
    McPim

Ehh, ik kan ze gewoon zien hoor @kiek. Als ik er gebruik van wil maken moet ik dat uiteraard inschakelen via Ziggo maar dat was mijn punt niet. Ik bedoelde dat ik ze vrijwel nooit tegen kom (ja ok, bij mensen voor de deur) dus vroeg me af wat je daar de meerwaarde van vond. Maar dat kan voor iedereen anders zijn..

Bijdrager
    JJmac

De mijne ook uit laten zetten, maar ik vroeg mij af bij mijn ziggo kun het zo weer aanzetten, maar hoe zit dat met het modem dan?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.