1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:

Bijdrager
    hitcher

Probleem met terugluisteren in audio interface (probleem opgelost!)

Ik heb net een nieuwe microfoon aangesloten op mijn Presonus Firestudio Mobile. EV RE 20 voor podcasting. Vreemd is dat ik de microfoon goed kan instellen in Garageband maar niet meer op kanaal 1 in Universal Control als ik Garageband uitzet. Universal Control is de mixer van de Presonus. Ik zie de faders in dit programma wel gewoon uitslaan maar ik kan de microfoon niet meer horen op kanaal 1 in Universal Control via de koptelefoon. Doe ik de XLR in kanaal 2 dan doet hij het wel.

Het vorenstaande geldt alleen als Garageband uitzet. Staat Garageband aan dan kan ik wel in Universal Control de microfoon horen maar ik denk dat dat komt omdat ik dan de DAW kan terugluisteren in de audio interface.

De uitvoer van kanaal 1 lijkt dus wel goed te gaan naar de computer maar niet naar de koptelefoon.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Inmiddels is duidelijk geworden dat deze interface 3 verschillende mixes heeft. Ook een losse mix voor de headphone uitgang. In die specifieke mix stond een fader naar beneden. Zo simpel kunnen dingen zijn. Dank voor het meekijken naar deze post!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.