5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jjbveld

Probleem met synchronisatie iCloud Drive

Op mijn iPad is in de iCloud een nieuwe map aangemaakt. Daar staat een bestand in.
    Die map zie ik niet terug in de Finder op mijn iMac. Ik zie ‘m wel als ik met Safari naar iCloud ga.
    Wat is er aan de hand?
    Synchroniseren iMac -> iPad gaat wel

Bijdrager
    McPim

Zie je wel de map ‘iCloud Drive’ in de linkerkantlijn in je Finder? Zo niet even aanvinken in de Finder instellingen.

Bijdrager
    jjbveld

Ja, McPim, iCloud is zichtbaar in de navigatiekolom. Sorry, ik was niet duidelijk. Ik zie op via de Finder andere mappen in iCloud staan dan op de iPad.

Bijdrager
    jjbveld

Het raadsel is voor een deel ontsluierd: de mappen Teksteditor en Voorvertoning ontbraken op de iCloud Drive op de iPad en ook op de iCloud pagina in Safari. In de laatste zijn ze verschenen op het moment dat ik een bestand in Voorvertoning plaatste (was nog leeg) en met de teksteditor een bestand aanmaakt. Wel grappig dat de mappen dan wel Engelse namen hebben als ik iCloud open in Safari:

Maar op de iCloud op de iPad ontbreken die mappen nog steeds…
    Lijkt erop dat iCloud op de iPad niet altijd ververst wordt…

Bijdrager
    McPim

‘Teksteditor’ en ‘Voorvertoning’ zijn macOS programma’s (geen iOS), dus die mappen hoor je bij mijn weten ook niet te zien op je iPad of iPhone. En je eigen ‘Test’ map zie je dus wel op alle apparaten.

‘Probleem’ opgelost :wink:

[EDIT]: Die eerste zin klopt niet zie ik vanochtend. Op mijn iPhone heb ik wél de mappen ‘Texteditor’ en ‘Voorvertoning’ dus dat hoort bij jou ook te kunnen. Zal er nog even over nadenken…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.