9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucasgent

probleem met syncen mobile me naar iPhone

iPhone G3 met OS 4
    Mobile Me
    iMac

Ik heb mij enkele dagen geleden op Mobile Me geabonneerd.
    Heb alles netjes gedaan zoals het hoorde.
    Eerste maal syncte alles heel netjes van mijn iMac naar mijn iPhone.
    Helaas… het bleef bij die ene maal.
    Niks synct nog.
    Nochtans heb ik alles instellingen gecheckt en ge-doublecheckt en alles is correct.
    Ik begrijp er echt niks van. Iemand een idee?

Dank!

Moderator
    Poezenbeest

Je Mac synct niet constant met MobileMe, hier kan dus de nodige vertraging in zitten. Om het te testen is het het makkelijkst om een activiteit of adresboek-contact aan te maken op me.com en dan te kijken of de telefoon die overneemt (kan, afhankelijk van je verbinding, wat vertraging in zitten).

Om de Mac te forceren om te syncen met MobileMe, kan je naar Systeemvoorkeuren > MobileMe > tabblad Synchroniseren en dan op de knop ‘Synchroniseer nu’ klikken. Onderin dit tabblad vind je ook de optie om dit via de menubalk te doen.

Bijdrager
    Retyro

Zorg ervoor dat je de dingen die je via mobileme synct niet ook nog eens synct bij het syncen met itunes.
    Dat had ik eerst ook en er ging heel veel mis.

Bijdrager
    Ostinato

En bedenk ook: MobileMe is de cloud. Je apparaten syncen in feite allebei met MobileMe, niet met elkaar.

Je geeft op je Mac aan (in de Systeemvoorkeuren> MobileMe) wat je wil syncen. Ik geloof dat je in de voorkeuren van iCal ook nog moet aangeven welke agenda’s je wilt syncen.

Op je iPhone voeg je (voor je mail) gewoon je MobileMe-mailaccount toe bij de emailaccounts. De rest, dus het syncen van contacten & agenda, gebeurt automatisch. Je hoeft in iTunes niet nog eens al die opties aan te kruisen, want dan krijg je alles dubbel, zoals Retyro al schreef.

Bijdrager
    Lucasgent

dank allemaal voor jullie reactie, maar dat is het niet. Het werkt dus gewoon niet!

Bijdrager
    Rik de Belg

Account op je iPhone eens verwijderen, en nadien terug installeren. Bij mij heeft dat geholpen.

Bijdrager
    mobilebreedijk

Ik heb hetzelfde probleem, heb inmiddels het account op Iphone verwijderd, iOS4 update gedaan, account weer terug gezet, en geen resultaat. Het heeft tot een paar weken geleden gewerkt en nu niet meer. Zowel niet van Iphone naar MobileMe als andersom. Heel vervelend.

Bijdrager
    daanhd

Hier ook hetzelfde probleem sinds een paar weken, zeer vervelend. Heb ook de iOS4 update gedaan op m’n 3GS en m’n MobileMe account verwijderd van de iPhone, maar het helpt helaas niet. Heeft iemand al een oplossing. Btw syncen tussen iCal (mac) en MobileMe gaat prima.

Bijdrager
    daanhd
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.