5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

Probleem met Sonos

Beste mensen,
    Sinds kort heb ik een ZonePlayer S5 van Sonos. Ik wil daarop graag muziek van mijn iMac (10.6.7) afspelen. Helaas werkt het delen met de iMac niet goed. Op aanraden van de helpdesk van Sonos heb ik de share met muziek van de iMac gewist omdat het niet lukte de muziekbibliotheek met muziek van de iMac bij te werken. Maar toevoegen gaat nu ook niet meer. Telkens weer zegt Sonos dat de iMac niet is gevonden. SMB staat aan, deling staat aan, alles gedaan volgens het boekje en nog steeds lukt het niet. Volgens Sonos zit dit in een fout van OSX, SMB deling zou niet goed werken en het ligt niet aan hen.
    Kortom: ik kom niet verder. Heeft iemand een oplossing?

Bijdrager
    Tim95

Ik denk dat er in je router een firewall staat die de verbinding blokkeert, misschien is in je router boekje kijken hoe je de firewall in de router moet uitschakelen.

Bijdrager
    mark-a-mac
    timmie95 op 25 maart 2011

hoe je de firewall in de router moet uitschakelen.

Dat zou ik qua veiligheid niet doen. Wel kun je eens kijken of de OSX-firewall geen roet in het eten gooit. Die kan je m.i. beter uitzetten (zo lang je met je Mac op je thuisnetwerk zit).

Bijdrager
    Kaizerman

ik heb het zelfde probleem met een macbook, als ik mijn firewall uitschakel werkt het
    maar is dit nog veilig

Zou ik een time capsule waar mijn muziekbibliotheek opstaat kunnen aansluiten op de sonos

Bijdrager
    mark-a-mac
    Kaizerman op 21 mei 2011

ik heb het zelfde probleem met een macbook, als ik mijn firewall uitschakel werkt het maar is dit nog veilig

Als je Mac altijd in een te vertrouwen lokaal netwerk zit hoeft de firewall van OSX niet aan. Die in je modem/router die je thuisnetwerk met het internet verbindt, moet wél aan staan! Wanneer je met je Mac regelmatig op andere netwerken zit (school, werk et cetera) is het verstandig om de firewall van OSX aan te zetten/laten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.