4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomovich

Probleem met sluimer

Yips

Gisteren heb ik OSX volledig opnieuw ge├»nstalleerd. Deze middag heb ik ook de drivers voor mijn brother-printer ge├»nstalleerd en ondertussen ben ik gaan eten. Eens terug was mijn iMac in slaapstand. Toen ik klikte hoorde ik hem “opstarten” maar het scherm bleef zwart. Ik heb dus moeten blijven drukken op de aan/uit-knop achteraan om hem af te leggen en heb hem dan terug opgestart. Ik kreeg nergens een melding van. Ik weet dat dit geen gezonde manier van handelen is dus vraag ik me af als er misschien schade aan kan zijn (hd,…)?

Wat stellen jullie voor te doen? Moet ik OSX nogmaals opnieuw installeren?

Bedankt!

Bijdrager
    t.leffers

Als ik het goed begrijp, heb je dus nu geen last meer van het sluimerstandprobleem? De computer startte gewoon normaal op en is nu volledig functionerend en je kunt gewoon printen? In dat geval zou ik me niet al te veel zorgen maken. Hoe stabiel OSX ook is, een vastlopertje kan best een keertje voorkomen. Je kunt voor de zekerheid nog even op de website van Brother kijken of er iets geschreven is over deze gebeurtenis.

[Off-topic]
    Misschien dat je je onderschrift kunt veranderen? Ik denk niet dat iemand van hier er in zal trappen; bovendien is de grap er wel van af. Ik ga bijna denken dat je meedeelt in hun winst. :wink:
    [/Off-topic]

Bijdrager
    Tomovich

Ik heb het probleem nu inderdaad niet meer. Het is dus niets om mij zorgen over te maken (of toch een nieuwe install uitvoeren misschien)? Nu vraag ik me wel af als ik bv bevoegdheden moet herstellen of een schijfcontrole moet doen om te kijken als deze gebeurtenis geen schade heeft achtergelaten.

Wat raad je me aan?

P.S.: Zal het onderschrift verwijderen, is al te oud ook…

Bijdrager
    t.leffers

Je schijfbevoegdheden kun je prima herstellen. Dat is sowieso wel verstandig als je net een vastlopertje hebt gehad. Het kan in ieder geval nooit kwaad. Een nieuwe install lijkt me echt niet nodig. Mocht je vaker problemen ondervinden de komende tijd, is het een overweging, maar vergeet niet dat het ook simpelweg aan de printerdriver kan liggen. Misschien is die geschreven voor 10.4.6 en heb je na de reinstall nog niet ge-update naar 10.4.6. Maar het lijkt me sterk dat een printerdriver je hele systeem omver kan schoppen. Laat het lekker zo, zou ik zeggen. Wat betreft de HD in je eerste bericht: Als je geen onregelmatig en onnatuurlijk hard geknetter of geratel hoort, is er in 9 van de 10 gevallen niets aan de hand. Mijn ervaring met HD’s is dat ze of normaal functioneren, of werkelijk geen kik meer geven en weinig of niks daar tussenin.
    No worries; daar heb je tenslotte een Mac voor aangeschaft.

gr.
    Thomas

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.