7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    grotegerke

Probleem met slimme groepen uit adresboek in mail

Tot voor kort kon ik bij het schrijven van een e-mail de naam van een slimmegroep uit het adresboek intypen. Dan werden al de adressen uit die slimme groep automatisch geselecteerd.
    Sinds de update naar Mavericks werkt dat niet meer.

Hoe krijg ik dat weer voor elkaar?

Oh ja, ik gebruik in Mail ook MailTags en Mail Act-On ik weet niet of dat er nog invloed op heeft.

Bijdrager
    pinkie

De oplossing die ikzelf gebruik is door naar ‘Contacts’ te gaan en rechts klikken op de groep waarnaar ik een email wil sturen en kies vor: ‘stuur email naar….’ Omslachtig, ja, en ik zal met plezier horen hoe het simpeler kan.

Bijdrager
    knippie

Bij mij werkt het wel, dus ligt het niet direct aan Mavericks.

Bijdrager
    grotegerke

Hmmm, waar ligt het dan wel aan?

Bijdrager
    knippie

Probeer eens een nieuwe groep te maken, kijk of die werkt.

Bijdrager
    grotegerke

Nee dat helpt niet.
    Een gewone ‘groep’ werkt overigens prima, maar een ‘slimme groep’ niet.
    En dat is wel vervelend omdat de slimme groepen waar ik gebruik van maak tamelijk groot en dynamisch zijn. Dat maakt het te omslachtig om de slimme groep te kopiĆ«ren naar een gewone ‘groep’ en daar mee te werken.

Bijdrager
    grotegerke

Inmiddels heb ik ontdekt dat de slimme groepen wel werk, maar als je de naam van een slimme groep typt, vult die niet automatisch aan.
    En ook verschijnen nadat je de naam hebt ingetypt niet automatisch alle adressen van de slimme groep. En dat is wel lastig, want soms heb ik 3 van de 4 mensen nodig in een slimme groep. Nu kun je no.4 niet handmatig verwijderen.

Maar in elk geval ben ik een stapje vooruit.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.