10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    jackbos

Probleem met Screen Sharing Lion (opgelost!)

Na de Lion update (en nog steeds na 10.7.1) werkt mijn screen sharing niet meer.
    Situatie: Time Capsule (dus met airport) is bekabeld verbonden met iMac (10.7.1). MacBookPro (10.7.1) maakt verbinding met Time Capsule via WiFi. Schermdeling in systeemvoorkeuren staat op beide machines aan.
    In deze situatie werkte schermdeling onder Snow Leopard prima. Nu dus niet mee. Er komt geen verbinding tot stand.

Zodra ik echter de MacBookPro met een kabel verbindt met de de Time Capule werkt de schermdeling wel.

Op internet kom je een discussie tegen die zegt dat het mogelijk ligt aan de RemoteDesktopClient. Dat heb ik geprobeerd (downgrade van Remote Agent 3.5.1. naar 3.4). Maar dat blijkt voor mij niet de oplossing.

Ik heb het vermoeden dat het een netwerk-issue is.

Mijn MacBookPro geeft in de console aan:
    Screen Sharing: Communications error

Iemand een idee wat ik nu kan proberen om het probleem op te lossen of verder te onderzoeken?

PS: Bestandsdeling werkt wel gewoon goed.

Bijdrager
    MrBelloNLD

volgorde van je netwerk-interfaces veranderen ?

Bijdrager
    jackbos
    MrBelloNLD op 19 augustus 2011

volgorde van je netwerk-interfaces veranderen ?

Op mijn MBP staat Wi-Fi als eerste en Ethernet als tweede. Op mijn iMac andersom.

Bijdrager
    MrBelloNLD

maar ook als beide interfaces actief zijn ?

‘k zal zometeen proberen zelf te testen / screendumpje

Bijdrager
    MrBelloNLD

plaatje lukt ff niet, ofwel systeem voorkeuren, network, onder de interfaces (ethernet WiFi) staat een tandwieltje, hier: stel volgorde voorzieningen in en je wifi omhoog slepen, mac herstart en dan benieuwd naar je resultaten zonder kabeltje.

werkt(e) het trouwens niet meer vanaf draadlozeMBP -> iMac /of niet meer vanaf iMac -> MBP ?

eventueel kun je ook nog testen / controleren met de Delen: extern-beheer instellingen

Bijdrager
    MrBelloNLD

inmiddels ook vanaf iMac 10.6.8v1.1 Schermdeling suc6vol gedraaid -> MBP 10.7.1 met extern beheer instellingen.

beide mac geheel bijgewerkt, dus ook van recente ARD

Bijdrager
    jackbos

MrBelloNLD hartelijk dank voor alle suggesties en het mee denken.

Na wat gepuzzel is de oplossing te simpel voor voor woorden (en schaam ik me een beetje….).
    De Intego VirusBarrier X6 lijkt de boosdoener te zijn geweest. Hij had bepaalde interne IP-adressen in de lijst met te blokken IP-adressen gezet. Tsja en dan werkt het niet hè…….
    Nu nadat ik de IP-adressen heb toegevoegd als ‘te vertrouwen’ werkt het als een zonnetje.

Dus nix bug in Lion. Domme beginners fout van deze gebruiker……

Have a nice day!

Bijdrager
    Sascha

Wie gebruikt er nu ook een virusscanner op een Mac. Daar moeten gewoon problemen van komen…

Bijdrager
    jackbos
    Sascha op 19 augustus 2011

Wie gebruikt er nu ook een virusscanner op een Mac. Daar moeten gewoon problemen van komen…

Jajaja….ik weet het.:sarcastic:
    Zal mijn leven beteren….

Bijdrager
    Sascha

:thumbsup:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.