10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

Probleem met Roxio Popcorn : buffer underrun…

Ik heb een probleem met popcorn 1.0. Als je een VIDEO_TS map van een DVD probeert te compressen en te branden, dan geeft hij een error .
    Het compressen gaat goed. Maar als hij aan het branden is, geeft hij een buffer-underrun precies op 6 seconden van het einde. Als ik dan OK zeg, gaat hij toch door en begint te verifiëren. Doch hier stopt hij definitief en geeft een error op de eerste bit.
    Dit gaat dus altijd zo, precies op dezelfde manier.
    Ik heb al alle programma’s gesloten, zonder resultaat, doch ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft. Eender welke VIDEO_TS map of eender welke lege DVD ik gebruik, hij blijft hetzelfde doen.

Iemand een idee?

>edit : vergeten te vertellen dat ik een G5 2x2Ghz heb met 10.3.9.

Bijdrager
    Nikita

Ik heb zelf geen DVD-brander, maar als je nou de VIDEO_TS map niet comprimeerd, maar de extra’s (zoals extra trailers e.d.) d’r uit haalt… Als dat kan iig…

Bijdrager
    Sylvester

nee, helaas is de film zef het grootste gedeelte, dus ik MOET compressie toepassen. Ik heb ondertussen ook met de versie 1.01 geprobeerd : idem. Bij de melding staat ook ‘sense key error’. Wat het ook moge wezen.
    De drive is in orde, want ik kan met de gewone Toast alles beschrijven : + en – r/rw
    Ik gebruik dus op het moment +rw

Bijdrager
    iDoc

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
    Wat ik doe is eerst opslaan als disc-image (appeltje-D) op je harde schijf en daarna de disc image branden. Werkt bij mij goed.

Bijdrager
    MacBeer

branden op een lagere snelheid wil ook nog wel eens helpen, zeker als je een externe brander hebt. Meestal helpt dit erg goed bij buffer-problemen. Heeft Popcorn geen buffer-underrun protectie?

Bijdrager
    Sylvester

Hij meldt wel een buffer underrun, maar ik denk dat het er niks mee te maken heeft. Ik heb met Toast nog nooit een buffer-underrun op mijn G5 2x2Ghz gehad. Ik kan gelijktijdig vanalles doen : downloaden, muziek beluisteren, photoshoppen, VPC, en nog een stuk of 5…
    Toast geeft dan geen kik wen werkt perfect op hoogste snelheid. Dat vond ik zo geweldig aan mijn G5.
    Met popcorn heb ik al vanalles geprobeerd. Zoals ik al zei heb ik alle progs gesloten. Ook heb ik geprobeerd op laagstes snelheid, doch hetzelfde probleem.
    Er valt niet veel in te stellen in toast : je kan enkel de ‘temporary storage’ aanpassen in de voorkeuren. En dat helpt ook niet.

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Sylvester… Popcorn is crap. DVD2OneX is een veel beter alternatief, nooit problemen mee!

Bijdrager
    Sylvester

ik echter wel. Soms krijg je het toch niet helemaal op één DVD. Dan moet je opnieuw DVD2OneX opstarten en iets kleiner maken.

Bijdrager
    The Podfather

Defragmenteer de schijf waar je de film op gaat wegschrijven voordat je popcorn runt. Probeer daarna de film te branden. Buffer underruns krijg je als de datastroom naar de brander niet constant is of zelfs onderbrekingen kent.

Bijdrager
    Sylvester

Schijf defragmenteren? Hoeft niet onder OS X hoor. En er is nog plaats zat, dus zal ze zeker niet snel gefragmenteerd geraken.
    Datastroom niet constant op een G5 2x2Ghz? Dat betwijfel ik. Kijk even naar mijn vorige posting, daar leg ik uit welke bizarre dingen ik allemaal tegelijk doe met ‘Toast’ , zonder dat hij ook maar iets fout doet, dus ook geen buffer underrun.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.