11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    woutrr

Probleem met RAM upgrade

Hallo,

Ik heb afgelopen vrijdag een bestelling bij dixons gehaald, het gaat om de Corsair SMX8GX3M2A1600C9, twee 4GB 1600mhz RAM modules voor mijn Macbook Pro 13′ 2012 i5. Een upgrade van 4GB naar 8GB.

Het geeft enkel problemen, iTunes, Safari en andere programma’s crashen regelmatig en zelfs al 1 kernel panic gehad. Wat kan het probleem zijn? De modules voldoen aan alle ”eisen” voor zover ik weet uit research.

(ik kan ze neem ik aan nog terug brengen)

Alvast bedankt!

gr, wouter

Bijdrager
    TheBigZ

Ik zou ze omruilen voor twee van deze reepjes.

Bijdrager
    mfduffel

Op de site van corsair is er een aparte rubriek “mac memory”. Het geheugen dat je gekocht hebt staat niet in die lijst en is dus niet getest als mac-compatible. Je moet niet alleen kijken naar de specificaties, maar ook of het geschikt is voor mac om problemen te vermijden. Hier een voorbeeldje (voor belgie)

Bijdrager
    RobApple

@Woutrr

Dixons heeft de verkeerde modules meegegeven.
    CMSX is niet specifiek voor Apple.
    Teruggaan naar Dixons en geld terugvragen.
    Omruilen voor Corsair 1600MHz voor Apple MacBook Pro’s 2012 gaat niet, die bestaan niet.

Corsair Vengeance SODIMM,1600-8GB KIT
    CMSX8GX3M2A1600C9
    1600MHz,CL9,2x4GB,1.5V
    ECC: Nee
    Kloksnelheid geheugen: 1600 MHz Intern geheugentype: DDR3 Intern geheugen: 8192 MB.

Corsair CMSA SO-DIMM serie is specifiek voor Apple. Corsair heeft 1066MHz en 1333MHz.

1600MHz SO-DIMM is voor alle MacBook Pro´s 11.06.2012 serie, 4 GB of 8 GB modules.

Corsair heeft geen CMSA 4 GB 1600MHz SO-DIMM modules voor Apple, artikelnummer
    hieronder heb ik zelf bedacht, bestaat niet, is een voorbeeld, hoe het eruit zou kunnen zien.

CORSAIR CMSA8GX3M2A1600C11 2 x 4 GB DDR3 1600MHz SO-DIMM 204-pin.

@TheBigZ
    KINGSTON KTA-MB1600/8G zijn 8 GB modules, geen 4 GB modules.

KINGSTON KTA-MB1600/4G zijn 4 GB modules, daar gaat het m.b.t. Woutrr om.

Bijdrager
    woutrr

Super bedankt voor de reacties!

Ik heb ze er direct uit gehaald en de originele bankjes terug gezet. Ik ga dinsdag terug naar de dixons en zal kijken naar de kingston KTA-MB1600/4G.

Bijdrager
    RobApple

@Wouttr

KINGSTON KTA-MB1600/4G heeft Dixons niet, omdat Dixons, MyCom en Dynabyte voornamelijk
    Corsair verkopen en die heeft geen 1600MHz.

Ik adviseer je derhalve geld terug te vragen bij Dixons.

Bijdrager
    woutrr

Ja dat weet ik, ik ga terug voor een refund en bestel dan 2 maal kingston bij memoryshop.nl;)

Bijdrager
    RobApple
    Bijdrager
    TheBigZ
    RobApple op 23 september 2012

@TheBigZ
    KINGSTON KTA-MB1600/8G zijn 8 GB modules, geen 4 GB modules.

Precies, daarom zou ik die ook nemen, als je nou toch je reepjes gaat vervangen.:smile:

Bijdrager
    woutrr

Ok, ik heb nog geen ervaring met andere winkels in die lijst, maar zal een goede keuze maken. Eerst even dixons confronteren met het feit dat ze aan de telefoon zeiden dat deze voor de mac goed waren.

Even mijn geld claimen dus.

Bijdrager
    Dixons B.V.

Beste Wouter,

Wat vervelend dat het geheugen dat je hebt gekocht niet functioneert in jouw Macbook Pro.
    Heb je het geheugen al teruggebracht/teruggestuurd ?, wellicht dat wij je alsnog kunnen helpen aan het juiste geheugen voor jouw Macbook, we komen hiervoor graag met je in contact.

Je kan je contactgegevens sturen naar: [email protected]

Met vriendelijke groet,
    Floriaan van Denderen

Active Care.
    Dixons B.V.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.