10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Splink

Probleem met quicktime

Een vriend van mij heeft op een nieuwe iMac een filmpje voor me gemonteerd in final cut pro. Op mijn MacBook pro kan ik het bestand niet openen en krijg ik de bekende melding: Kan niet worden geopend in QuickTime Player, omdat de bestandsstructuur van de film niet is herkend. Het is een .mov filmpje. Ik heb al veel gelezen dat Perian vaak een oplossing is maar bij mij werkt dat niet. Sorry, ik ben geen held in dit soort dingen maar ik hoop dat iemand me kan helpen! Het is de bedoeling om de quicktime film met Qlab af te spelen en te beamen op groot scherm voor een voorstelling. Bedankt alvast!

Bijdrager
    nk22

hmmm…. volgens mij kan je fcpx projecten omzetten in imovie en andersom. Voeg eerst eens het filmpje in iMovie

Bijdrager
    jjmac1975

Als je eens kijkt bij toon info van het betreffende .mov filmpje… Welke codec wordt er dan aangegeven?

Bijdrager
    Splink

Ik heb gevraagd of het in final cut pro gemaakt kon worden omdat ik problemen had met ‘springende’ foto’s in imovie. Met final cut pro (geen X versie) heb ik dat probleem niet gelukkig.

Info:

Afmetingen: 1280×720
    Codecs: MPEG-2 Video, Linear PCM, Timercode
    Kleurprofiel: HD (1-1-1)
    Duur: 01:58
    Totale bitsnelheid: 19.826

Bedankt voor jullie snelle reacties

Bijdrager
    jjmac1975

Waarschijnlijk mis je de mpeg2 codec voor quicktime…

Je kunt vragen of de film vanuit fcpx geĆ«xporteerd kan worden met de h.264 codec of je installeert dus de mpeg2 codec voor quicktime…
    Qlab ben ik niet bekend mee maar om de film af te spelen kun je de .mov film in vlc openen en bekijken.

Bijdrager
    Splink

Is de mpeg2 codec voor quicktime een andere codec dan de mpeg2 video codec die ik hier boven bij info heb staan?

Bijdrager
    jjmac1975

Nee… Dit is dezelfde en heb je nodig om de .mov met mpeg 2 video stream in quicktime af te kunnen spelen.

Bijdrager
    Splink

Hm, dus dat het bij de info van het filmpje staat wil dat niet zeggen dat die codec dus ook op mijn computer staat?

Bijdrager
    jjmac1975

Zeer juist…

Maar waarom wil je de video per se in quicktime openen?
    Wat gebeurt er als je het bestand in qlab opent, wat uiteindelijk de bedoeling is?

Bijdrager
    Splink

Als ik het in Qlab open krijg ik geen beeld, maar je ziet het balkje wel lopen. Een quicktime filmpje wat ik in imovie gemaakt had speelde Qlab wel gewoon af. Maar met imovie had ik dus weer andere problemen. Eerst maar eens die mpeg2 download proberen. Bedankt voor de hulp!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.