5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Michelle84

Probleem met QuarkXPress

Kan iemand mij aub helpen.
    Ik werk al heel lang met QuarkXPress, maar heb nu een nieuwe computer en dus het programma op nieuw geïnstalleerd. Maar nu iedere keer wanneer ik een nieuw document aan heb gemaakt en dit document wil openen met appeltje+O of door middel van dubbele klik maakt ie een kopie aan en opent ie deze. Hij maakt er dus steeds een sjabloondocument van en ik kan dit niet gewoon uitzetten bij de info van dit document, want dat doet ie het de volgende x gewoon weer!

Sleutelbeheerder
    Night

Kijk eerst of de ‘Autobackup’ functie is aangevinkt bij ‘bewaar’/’save’ in de XPress preferences.

Als dat NIET het geval is: Verplaats de map ‘XPRESS’ uit de preferences folder in je home folder en ga naar de programma-map van XPress in ‘Applications’. Daarin staat een folder ‘for system’. Dubbelklik op ‘QuarkXPress Components’ en volg de instructies.

Als het goed is zou hierna alles weeer moeten werken. Wel zul je wellicht enkele preferences opnieuw in moeten stellen of de betreffende .prf file uit de folder op je desktop terug moeten plaatsen in de nieuw aangemaakte folder in ‘Preferences’.

Bijdrager
    Whamp

Wat ik me nog herinner (inmiddels werk ik alleen maar met InDesign), dat QuarkXPress automatisch een kopie kan aanmaken. Ik weet niet of dit nog steeds het geval is. Kijk eens onder voorkeuren (Bewaar) of dat aangevinkt is.

Bijdrager
    Michelle84

Nou helemaal super het is gelukt! Veel maal dank

Bijdrager
    Michelle84

Oh nee toch niet, het werkte helaas maar tijdelijk. Ik heb het toen nog een keer geprobeerd. En op 1 of andere rare manier werkt het nu wel op mijn bureaublad, maar niet op de server

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.