3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    nervus

Probleem met prefs??

Sinds ik het OS op een SSD heb gezet en vandaar af opstart heb ik een vreemd probleem.
    Er zijn 2 gebruikers gedefinieerd: ’n administrator die op de SSD staat en mijn persoonlijke “user” die op de harddisk (= de vroegere opstartdisk) is gelokaliseerd. In systeemvoorkeuren staat aangegeven dat de “thuis”-folder van “user” op de harddisk is te vinden (via geavanceerde opties ingesteld).
    Na installatie van Lion vanaf een in het verleden gebrande DVD heb ik instellingen en programma’s met de migratie-assistent overgebracht naar de SSD (vanaf de vroegere opstartdisk).
    Alles leek redelijk en zeer vlot te werken, maar er is toch een probleem.

Bij een aantal programma’s (oa: Camino, Art Rage Studio Pro) is er een hinderlijk verspringen van het programmavenster van geselecteerd naar niet-geselecteerd en terug enz. (een soort ” flikkering”).
    Eerst dacht ik aan een probleem van de pref-files van de programma’s zelf, en daarom heb ik als proef daaraan eerst wat gesleuteld (verwijderen, herinstallatie; verwijderen, herstart, herinstallatie).
    Dat hielp niet.
    Vervolgens heb ik ingelogd in de admin-account en dezelfde programma’s opgestart en dan doet het probleem zich niet voor.
    Daarom vermoed ik dat er iets mis is met de pref-files van de user-account.

Iemand een idee? Tips?

Bijdrager
    nervus

Niemand ??? :cry:

Bijdrager
    nervus

Echt niemand??? :sealed:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.