4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wout

Probleem met PC in netwerk.

Ik heb hier één PC laptop staan die niet wil inloggen op het netwerk. Als ik naar “View workgroup computers” ga, dan krijg ik de melding:

“Workgroup is not accessible. You might not have permission to use this network resource.Contact the administrator…

The list of servers for this workgroup is not currently available.”

Alle Andere PC’s doen het naadloos, alleen deze niet.

Waaraan zou dit kunnen liggen? Het is wel sinds ik hier een Airport heb geïnstalleerd.

Bijdrager
    walterb

Ik kan het zo niet direct beoordelen, is de pc misschien aangemaakt als gebruiker op de server?

Bijdrager
    wout

dat zou kunnen. Maar dan zou dat met de andere pc’s in het netwerk ook het geval moeten zijn. En die hebben de overschakeling wel overleefd.

Bijdrager
    wout
    ”walterb”

Ik kan het zo niet direct beoordelen, is de pc misschien aangemaakt als gebruiker op de server?

Ik kom er nu achter dat dat wel eens goed zou kunnen. De documenten op de PC die lastig doet worden automatisch gesynct met de server op het moment dat die in het netwerk komt. Dit systeem zorgt blijkbaar voor veel problemen.
    Enig idee waar en hoe ik dit kan uitschakelen? Het staat op twee PC’s en die zien het netwerk blijkbaar niet meer nu.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.