5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    fenerus

Probleem met pages en voortgang

Telkenmale wanneer ik een document van een 20 tal pagina’s of een aantal afbeeldingen wens te maken met pages, verschijnt er telkenmale een balk met de vermelding “voortgang bewaren”. Deze balk verschijnt telkens als er vb een nieuw woord getypt wordt in pages. Best wer irritant dus.
    Iemand raad

Systeem:
    Pages 4.1
    Mac Lion

Bijdrager
    KarelWillem

Telkens en telkenmale is favoriet.

Misschien moet Pages die woorden elke keer opzoeken in haar woordenboek?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Is het document al bewaard? Zo nee, doe dat dan eens — grote kans dat je die voortgangsindicator niet meer te zien krijgt.

Dit is mij namelijk ook al opgevallen: sinds Versies geïntroduceerd is in Lion, wordt er automatisch een exemplaar bewaard van het document, zodra er iets in veranderd. Nieuwe (nog niet bewaarde) documenten worden in een tijdelijke map gestopt, en het lijkt erop dat dat soms langer kan duren dan het bewaren van een document dat je zelf “echt” bewaard hebt.

Bijdrager
    tarun

@ Jakko: Dus eigenlijk bedoel je dat het systeem te traag is waardoor het bewaren van de versie in de weg zit.

@ fenerus: Wat voor Mac gebruik met hoeveel werkgeheugen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Nee, ik bedoel dat ik niet goed snap waarom het bewaren van een “naamloze” versie langer kan duren dan van een document dat wel een naam heeft, maar dat dat soms wel het geval lijkt te zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.