2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    koolmees

Probleem met overzetten bestanden

Dag allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een iMac gekocht en ik ben er ERG tevreden over. Nu wilde ik mijn bestanden van m’n oude computer overzetten naar deze. We hebben thuis een Ethernet-netwerk en ik begon. Ik heb er wel bij nagedacht dat Mac OS X sommige bestandstypen van Windows (mijn vorige besturingssysteem) niet herkent. Maar ik dacht, dat komt wel goed. En dat kwam ook goed. Het overzetten ging prima, maar toen heb ik dus een snelkoppeling rechtstreeks van het bureaublad over gezet nara de iMac. Bestanden op het bureaublad hebben het bestandssysteem .ink en dat leest Mac OS X niet. Weet iemand hoe ik bijvoorbeeld met een converter een ink bestand naar een mac-bestandstype kan converteren of iets anders misschien? Ik zou het erg fijn vinden als iemand zou antwoorden want de oude Windows van mij kan het ellk moment begeven en hij is nogal langzaam dus het duurt ook uren.

Weet iemand misschien iets??

Dank jullie wel alvast!

Kees

Bijdrager
    Darq4

Een .lnk bestand in een manier van windows om naar het originele bestand te ‘linken’. Dus door in windows op het linkje te klikken, open je het originele bestand dat ergens anders op de harde schijf staat. het heeft dus geen zin om deze .lnk bestanden over te kopieeren. Je zult in OSX even op zoek moeten naar de plaats waar het originele bestand staat. Druk met je muisknop op het bestand en kies voor “maak een alias”. De computer maakt nu een nieuw bestandje, deze kun je naar je desktop verplaatsen. Je hebt nu a.h.w. de OSX variant van een .lnk bestand gemaakt.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.