8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Cam

Probleem met opstarten Mac OSX Tiger

Hey allemaal,

Sinds kort heb ik het probleem dat mijn iBook G4 (12″) niet verder komt dan het eerst scherm bij het opstarten. Tijdens het updaten (automatische updates) van mijn mac vloog de stroom er bij ons af (in het grootste gedeelte van mijn straat), en aangezien ik met een adapter werkt en op dat moment de accu niet aangezet had, viel de pc gelijk uit. Vanaf dat moment komt mijn iBook niet verder dan het eerst schermpje dat je ziet (lichtgrijze achtergrond, donkergrijs apple logo). Er wordt niks geladen en het scherm blijft grijs met het dondergrijze logo.

Aangezien ik mn iBook regelmatig voor mijn studie gebruik is dit een vrij onhandige situatie en omdat ik vrij weinig verstand heb van zulke probleem situaties heb ik geen idee hoe ik dit moet oplossen. Ik heb geprobeerd hem op te starten met mac os x tiger installatie disk 1, maar zonder succes.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties, elke tip is welkom.

Groeten,

Cam

Bijdrager
    TonE

Bijdrager
    Cam

If the computer is on, turn it off.
    Reset the power manager by simultaneously pressing and then releasing Shift-Control-Option-Power on the keyboard. Do not press the fn (Function) key while using this combination of keystrokes.
    Wait 5 seconds.
    Press the Power button to restart the iBook computer.

Ik heb het geprobeerd, maar werkte niet. Kan zijn dat ik de verkeerde option knop gebruik, ben redelijk onbekend nog met mac, aangezien ik er pas net een heb. Option knop is degene met het apple logo, of zit ik helemaal verkeerd:P

Bijdrager
    Renzs

Option is alt.

Bijdrager
    Cam

reset geprobeerd, maar blijft nog steeds in het grijze scherm met donkergrijs apple logo steken helaas. In ieder geval bedankt voor jullie input, hopelijk vind ik binnenkort de oplossing.

Bijdrager
    TonE

Probeer nu ’s je pram te zappen:

Shut down your computer, then turn on the computer and immediately press and hold Command-Option-P-R until you hear the startup sound for the second time.

Als ie na het loslaten van de toetsencombo nog steeds niet wil doorstarten tengevolge van de afgebroken software update, zet hem dan uit. Herstarten met de OSX install DVD erin met ingehouden alt toets. Hopleijk laat ie dan de DVD als geldig opstartsysteem zien.

Bijdrager
    Cam

hartstikke bedankt, ben nu aan het re-installen

Bijdrager
    Cam

denk dat het terug naar de winkel wordt want na installatie werkt het nog niet, en er gebeurd bij die toetsencombinatie niets. Jammer, maar toch bedankt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.