16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    tim85

probleem met opladen nieuwe macbook pro

Hallo beste mensen,

Ik heb net een nieuwe macbook pro, sinds 2 weken, maar nu krijgt die kuren.
    Als ik m’n lader aansluit, dan gaat het oranje lampje aan en geeft hij weer dat hij aan het opladen is.
    Tot zover geen probleem.
    Echter na een paar seconden, is dat lampje groen, en geeft osx weer: “Niet bezig met opladen”
    Dit schakelt dan weer om naar opladen, en dan terug naar “niet bezig met opladen”
    dit blijft eindeloos doorgaan, met een interval van ongeveer 20 seconden.
    Na even te googelen had ik gevonden hoe ik m’n smc kon resetten, dit heb ik ook gedaan, maar geen geluk.
    Het probleem blijft bestaan.
    Sommige mensen raden blijkbaar aan om je batterij er even uit te halen, maar vermits dit een 15 MBP is, kan dat niet zonder schroeven.:sad:
    Niet dat ik niet handig genoeg ben, maar ik heb eigenlijk geen zin om m’n 2 weken oude macbook eigenhandig uit elkaar te gaan halen.
    Zijn er nog mensen die problemen ondervinden met deze nieuwe MBP’s? Of nog beter, een oplossing weten?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Chorro

Probeer je batterij eens te kalibreren.

Dat wil nog wel eens helpen.

Bijdrager
    tim85

Dat zat ik net ook te lezen maar bij stap 1 gaat het dus al mis:

1.Sluit de lichtnetadapter aan en laad de batterij van uw computer volledig op totdat de lichtring van of het lampje op de adapterstekker groen wordt en op het scherm de indicator op de menubalk aangeeft dat de batterij volledig is opgeladen.

Ik kan hem niet opladen, hij blijft gewoon op het huidige percentage staan (48%)
    :sad:

Bijdrager
    Hansi2124

Dan maar terug naar je reseller. Ik hoop voor je dat het aan de oplader zelf ligt, want dan ben je je MBP in ieder geval niet kwijt voor onderzoek en reparatie.

Bijdrager
    Chorro

Ahh… Okee… Je schiet er dus ook nog eens niets mee op met dat wisselen van status.

Ik weet niet of je batterij ook gekalibreerd wordt als je deze stap overslaat, misschien dat een ander daar antwoord op heeft.

Bijdrager
    tim85

Dan maar terug naar je reseller. Ik hoop voor je dat het aan de oplader zelf ligt, want dan ben je je MBP in ieder geval niet kwijt voor onderzoek en reparatie.

Ik hoop het voor hen ook, anders kunnen ze me lekker een nieuwe macbook meegeven.
    Kom op zeg, dat ding is pas 2 weken oud.
    Als ik niet kan vertrouwen op een laptop die me +- 2000€ kost, dan is dat maar wat beschamend in mijn ogen.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat risico kan je beter niet nemen, want als de batterij helemaal op is en de lader doet het niet, dan heb je niets meer…
    Gewoon terug dus naar je reseller.

Bijdrager
    Chorro

Nouja, wat dat betreft heeft hij nu ook niks aan z’n MBP. Mocht die kalibratie niet lukken zal hij hoe dan ook toch naar de APR moeten. Hij kan z’n Mac nu alleen als desktop gebruiken, als hij hem als laptop wil gebruiken dan is het na 3 uurtjes ook klaar.

Maar dat is inderdaad wel een keus die tim85 zelf moet maken wat hij ermee doet. Het kan allebei.

In welk geval dan ook: Zorg voor een backup!

Bijdrager
    tim85
    Chorro op 10 maart 2011

Nouja, wat dat betreft heeft hij nu ook niks aan z\’n MBP. Mocht die kalibratie niet lukken zal hij hoe dan ook toch naar de APR moeten. Hij kan z\’n Mac nu alleen als desktop gebruiken, als hij hem als laptop wil gebruiken dan is het na 3 uurtjes ook klaar.

Maar dat is inderdaad wel een keus die tim85 zelf moet maken wat hij ermee doet. Het kan allebei.

In welk geval dan ook: Zorg voor een backup!

Ik denk dat ik hem gewoon afsluit en zo snel mogelijk naar de APR ga.
    Als de batterij constant met 20 seconden interval geladen en ontladen wordt, dan lijkt me dit ook niet interessant voor de levensduur van de batterij.

Backups, daar hoef ik me nog niet teveel zorgen in te maken, ik heb hem nog maar 2 weken, en er staat dus nog niet zoveel data op.

Ik heb hier ook nog wel een macbook adaptor liggen, maar het is me niet helemaal duidelijk of ik deze mag gebruiken voor de macbook pro. Die is immers 60W ipv 85 W.:confused:

Bijdrager
    Oppie

Ja, dat mag.
    Anders had Apple ook de connector verschillend moeten maken…
    http://support.apple.com/kb/HT2346

Bijdrager
    juliantomoriati

Twee weken oud is in ieder geval recht op garantie. Dus inderdaad terug gaan naar de reseller.

Bijdrager
    tim85

vandaag dus naar de apr geweest, en de situatie uitgelegd.
    Daar hebben we ter plaatse getest met een demomodel adaptor (85W) en de fout bleek dezelfde.
    Echter, met de 60W adaptor, kan hij wel opladen???
    very strange.
    Maar in ieder geval is er iets mis met de MBP zelf.
    Ze namen het toestel binnen voor herstelling, en vertelden mij dat dit twee weken ging duren.
    Even lang als de tijd dat ik dit toestel bezit.
    Dit is in mijn ogen een echte schande.
    Ik koop een “kwaliteitsproduct” waarbij je voor je geld toch een schitterende service verwacht.
    Maar nu blijkt dat er een fabrieksdefect aan is (wat voor mij toch het geval is na enkel 2 weken denk ik) dan moet het plots 2 weken gaan duren.
    Er kan zelfs geen sorry vanaf, of de vraag ik me kan behelpen met iets anders in die periode.
    Na een hevig gesprek met de manager, stond ik nog even ver.
    Klantvriendelijkheid en service is blijkbaar hun sterkste kant niet…

Naar mijn mening zouden ze dit toestel toch gewoon kunnen omruilen voor een nieuw toestel?
    Wat vinden jullie?

Bijdrager
    Chorro

Nouja, dat hij defect is kan gewoon een maandagmorgen model zijn. Daar heb je gewoon pech mee, maar hoe sommige APR’s ermee omgaan is inderdaad wel een schande.

Bijdrager
    Hansi2124

Zoals je weet kan het omruilen eigenlijk alleen bij een DOA (Dead On Delivery).
    Maar het is vrij normaal dat ze je MBP innemen en je vertellen dat het 2 weken kan duren. Het kan ook sneller, maar als ze je dat vertellen ga je weer zeggen dat ze zich niet aan de afspraak houden en dat het veel te lang duurt….
    Maar het is dus zeker geen schande.
    Wat heb je eraan als men “sorry” zegt? Voel je je dan blijer? Is je MBP dan eerder terug? Die medewerker kan er toch ook niets aan doen dat er iets mis is?
    Het is ook geen regel dat men je uit de brand helpt met een leencomputer. Klantvriendelijk heeft hier niets mee te maken. Als je Apple Care zou hebben, heb je wel recht op een leencomputer. Maar voor die service betaal je dan ook.

Komop, je MBP wordt gewoon onder garantie gemaakt en straks heb je hem weer werkend terug. Even doorbijten.

Bijdrager
    tim85
    Hansi2124 op 11 maart 2011

Zoals je weet kan het omruilen eigenlijk alleen bij een DOA (Dead On Delivery).

Maar het is vrij normaal dat ze je MBP innemen en je vertellen dat het 2 weken kan duren. Het kan ook sneller, maar als ze je dat vertellen ga je weer zeggen dat ze zich niet aan de afspraak houden en dat het veel te lang duurt….

Maar het is dus zeker geen schande.

Wat heb je eraan als men “sorry” zegt? Voel je je dan blijer? Is je MBP dan eerder terug? Die medewerker kan er toch ook niets aan doen dat er iets mis is?

Het is ook geen regel dat men je uit de brand helpt met een leencomputer. Klantvriendelijk heeft hier niets mee te maken. Als je Apple Care zou hebben, heb je wel recht op een leencomputer. Maar voor die service betaal je dan ook.

Komop, je MBP wordt gewoon onder garantie gemaakt en straks heb je hem weer werkend terug. Even doorbijten.

kijk, het kan misschien aan mij persoonlijk liggen.
    Maar ik werk zelf op een naverkoopdienst, ik doe daar de herstellingen en leveringen.
    Als wij een toestel hebben, die binnen de eerste maand defect gaat, dan zal die zonder morren omgeruild worden als DOA.
    Indien het niet mogelijk is om onmiddelijk om te ruilen, dan krijgen onze klanten steevast een ruiltoestel tijdens de wachttijd.
    We spreken hier ook over toestellen uit dezelfde prijsklasse.
    En ik vind het dan nog steeds vervelend om een defect toestel te moeten gaan halen, hoe zelden dit ook voorvalt.

En als men dan nog onbeleefd is tegenover mij…

Bijdrager
    tim85

om hier nog even te updaten:

Ik heb zaterdag gebeld naar de APR, en vroeg hoe het zat met mijn herstelling, want die zou maximaal 2 weken duren volgens de verkoper die de herstelling aangenomen had.
    En die is dus inmiddels verstreken.
    Ik had de eerste week al vriendelijk een mailtje gestuurd met de vraag om een status rond mijn herstelling, maar ik heb daar tot op heden nog geen reactie op gekregen.
    Het antwoord dat ik nu kreeg, was dat ik maar langer moest wachten omdat er bepaalde stukken niet beschikbaar waren.
    Wanneer dit wel zou beschikbaar zijn, was voor hen ook niet duidelijk.
    De persoon die ik aan de lijn had, wist ook niet wat er nu precies met m’n macbook mis was.
    Even laten navragen, en toen bleek het het logic board te zijn, en iets van een voeding connector.
    Toen ik hen te kennen gaf dat dit toestel voor mij en vooral m’n job uitermate belangrijk was, bleef het stil aan de andere kant van de lijn. Leuk.
    Ze vinden het daar ook de normaalste zaak ter wereld om een klant gewoon niet te verwittigen als de herstelling niet tijdig af kan zijn, of zelfs op zijn minst een antwoord te sturen op mijn mail.

Tof, zo’n apple service:thumbsup:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.