5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    N-Freak

Probleem met netwerk uitbreiden/WDS

Ik heb sinds een paar weken een AirPort Express die m’n Time Capsule versterkt.

Eerst even een korte uitleg van de draadloze apparaten en opstelling die bijna altijd op het netwerk zitten.

Begane grond: Apple TV (N), PS3 (G), en vaak 2 iPhone en een iPod touch beide G.
    Eerste verdieping: Windows bak (G), Wii (G)
    Tweede verdieping: Macbook Pro (G) en een iMac (N), Wii (G)

Nu had ik vooral op de begane grond met de PS3 heel erg slecht bereik en uitval problemen. De Apple TV had dit niet.

De Time Capsule staat op de Tweede verdieping, daar komt de UTP kabel ook binnen en ik heb de Airport express centraal op de eerste verdieping gehangen.

Ik ben eigenlijk gewoon begonnen met de standaard instelling ‘netwerk uitbreiden’ op n b/g compatible. Eerste indruk was prima, de PS3 had redelijk bereik (van 20 naar 60%). Maar toen begon ik wat meer te testen en bleek dat de snelheden niet echt geweldig waren. Ik haalde beneden, dus via de AE net aan een halve MB per seconde, terwijl dat boven gewoon meer dan 1 MB is (heb een 10Mbit verdinging). Moet er even bij zeggen dat ik elke keer als ik het beneden testte, ik hetzelfde boven deed om er zeker van te zijn dat het niet gewoon druk op de kabel is (je weet het maar nooit).

Ik dacht laat ik eens WDS gaat proberen. Nadat ik dat had opgezet (TC Primair en AE Extern) had ik beneden gewoon 1 MB per seconde (PS3 gaf bereik aan van 75%, ook een vooruitgang dus) en bonven ook. Ik blij, tot dat ik mijn Apple TV wilde synchroniseren.

6-700 KB per seconde. Terwijl dat normaal, zonder de EA tegen de 2MB aan zat en in uitbreiding modus ook.

Tevens heb ik in elke opstelling alles beveiligd via MAC filter, geen andere beveiliging en staat broadcasting uit.

Wat ik nu dus wil weten, doe ik iets fout of zit er ergens een addertje onder het gras?

Bijdrager
    Ross

als je beneden een utp kabel kan trekken. zou ik daar met de express een aparte netwerk aanmaken. Is alles opgelost.

Bijdrager
    N-Freak

Als ik deze in de router prik kan ik toch ook gewoon op mijn netwerk? In verband met bestand en printer deling.

Bijdrager
    waupiman
    ”N-Freak”

Als ik deze in de router prik kan ik toch ook gewoon op mijn netwerk? In verband met bestand en printer deling.

Wat bedoel je met “deze”, Apple TV, PS3 of je Airport Express?

Wat als je ene kabel van je TimeCapsule naar je Airport Express doet?

Bijdrager
    N-Freak

Ik ben maar eens aan het testen gegaan en denk dat ik inderdaad kies voor 2 aparte netwerken. Heb nu alles boven staan (wegens gebrek aan utp kabel van 25 meter) en dat draait erg lekker.

De Time Capsule op N (5ghz) erg nette snelheden op het N netwerk. Zeer goed bereik ook.
    De AE heb ik op G only gezet en die geeft ook prima snelheden, ik haal met mijn MacBook Pro nu ook snelheden tot bijna 3MB per seconde… En dat op G!

Nu heeft de PS3 echter rond de 10% bereik, dus die valt om de haverklap weg, dus ik moet de AE een verdieping omlaag gooien, echter moet ik dan een kabel van boven terug naar beneden trekken. Mooie klus voor het weekend. De snelheden zijn in elk geval om over te schrijven op N. Ik haal vanaf de iMac naar de Apple TV snelheden van 5 tot 7 MB per seconde en naar de TC zelfs bijna 10MB per seconde.

Ik denk dat ik mijn MacBook Pro ook maar eens onder handen neem en er een N chip in ga proppen. Toch wel fijn met data en films streamen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.