5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    zendium

Probleem met MP3 en USB

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn mp3 speler. Ik heb alle mp3 verwijderd en daarna zonder de schijf in de prullemand -OSX- te gooien losgekoppeld. Nu wil ik opnieuw mp3’s erop zetten maar geeft ie aan dat de schijf vol is (het aantal MB van de vorige MP3’s).

Hoe kan ik dit oplossen?
    Dennis

Moderator
    unSOUND

Schijf weer aansluiten, prullenmand legen en dan pas loskoppelen…

De bestanden worden pas van de schijf verwijderd op het moment dat je de prullenmand leegt…

Bijdrager
    ROCKSTAR

hee

dat zal dan ook zo zijn bij een USB stick (niet bij allemaal maar toch)
    heb het al eens voorgehad dat ik er één leegde, maar dat hij nog wel “vol” bleef staan (er kon maw niets meer op, ook al leek hij ogenschijnlijk leeg)

op een windhoos-machine kan je dan onzichtbare bestanden laten zien en daar stonden dan fijne DS_stores ofzo, eens die wegwaren, was de schijf eindelijk leeg.

Bijdrager
    Byron

op elk volume staat een mapje .trashes waar osx ‘verwijderde’ bestanden ingooit voordat je ze defenitief verwijderd, zo ook op een USB volume.. Prullemand altijd eerst legen voor het ontkoppelen.. Vind trouwens wel dat bij usb drives enzo dat wel gewoon meteen moet kunnen, omdat je het zo vaak loskoppelt.. Is dat niet ergens in te stellen?

Bijdrager
    Marius1976

Er is vast iemand die mijn reactie kan aanvullen (omdat ik het niet precies weet), maar er is een toetscombinatie, waarmee je vanuit de finder bestanden kunt wissen, waarmee ze niet naar de prullenmand gaan, maar direct worden gewist.

Waarschijnlijk is dat, wat (in de toekomst) het probleem zou kunnen voorkomen.

Toch is het een risico. Je wist altijd wel eens net dat ene bestandje, watje niet gewist wilde hebben.

Je kan misschien een script maken dat je gebruikt om je USB stick te disconnecten. Dat script kan dan misschien eerst je ‘prullenmand’ legen, en daarna de stick unmounten.

Ik kan alleen geen script-taal, maar daar kan iemand je vast wel mee verder helpen.

Marius

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.