10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Webbiker

Probleem met mounten externe HD

Ik heb ineens een probleem met mijn Minimax.
    Mijn iMac mount de partities op deze schijf pas nadat het bureaublad is opgebouwd. Dit deed hij voorheen niet.

Dit is wel een probleem, want ik heb mijn home-folder naar 1 van de partities verhuisd. Waardoor ik nu dus alles ‘kwijt’ ben, omdat bij het opstarten de home-folder niet is gevonden.

Voorheen, sinds gisteren nog, ging het wel goed. Ik zet altijd eerst de HD aan, daarna de iMac. Voordat de iMac opstart, hoor je de MiniMax dan ratelen, ik neem aan dat dan de partities worden gelezen. Dit is nu niet meer het geval, voor het opstarten blijft de MiniMax stil.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Disk Utility heeft geen soelaas gegeven.

Groeten.

Sleutelbeheerder
    Night

Misschien helpt het om een alias van je HD in je startup-items te zetten… *peins*

Bijdrager
    1984

Probeer Onyx eens [size=9:2266534a58](onderhoud)[/size:2266534a58]

Bijdrager
    Webbiker
    ”Night”

Misschien helpt het om een alias van je HD in je startup-items te zetten… *peins*

Startup-items worden ook pas geladen na het inloggen lijkt me… dat is dus te laat.

”1984″

Probeer Onyx eens (onderhoud)

Ik zal er eens naar kijken, heb geen idee wat het doet.

Bijdrager
    Webbiker

Ik heb Onyx van alles laten opschonen en repareren, maar het heeft weinig geholpen.
    Nu denk ik niet meer dat het ligt aan het mounten van de drive, want opstarten van een partitie op die drive lukt wel.

Maar op de één of andere manier kan het OS mijn Home-folder niet meer vinden. De folder die het is heeft ook niet meer het juiste icoon. Terwijl de instellingen bij de NetInfo Manager nog wel kloppen.
    Maar ik ben nu dus van alles kwijt, de home-folder, welke aliassen er in mijn dock stonden, het bureaublad, Mail is mijn account kwijt en mijn mailboxen, Safari is mijn bookmarks kwijt enz.

Ik denk dat er dan toch 1 of ander voorkeuren file corrupt is geraakt oid. Maar welke en hoe los ik het op?

Bijdrager
    Webbiker

Mmm, dit is helemaal vreemd.. de locatie van mijn Home-folder zou moeten zijn:
    /Volumes/MiniMax/joostbrommert/

De disk-image van Onyx staat op mijn bureaublad, als ik het zoek via spotlight dan is zijn locatie ook:
    /Volumes/MiniMax/joostbrommert/Desktop/Onyx.dmg

Maar als ik zoek naar een bestand wat op mijn oude bureaublad stond, staat het volgens spotlight op deze locatie:
    /Volumes/MiniMax 1/joostbrommert/Desktop/sunweb.pdf

De drive naam is dus veranderd, maar hoe is dat gekomen? En waar kan ik dat fixen?

Bijdrager
    1984

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=96709&postdays=0&postorder=asc&start=15

Heb je onderhoud van Onyx gedraaid, totdat hij vraagt om herstart te worden?

De Onyx.dmg en de virtuele schijf heb je nu niet meer nodig en kan in de Prullenmand gemieterd worden

Bijdrager
    Webbiker

Jah dat heb ik gedaan, maar geeft geen verbetering dus.
    Dat Onyx.dmg op mijn nieuwe desktop staat, vertelde ik alleen om te laten zien dat het lijkt alsof mijn oude Thuismap volgens Spotlight op een andere drive staat namelijk ‘MiniMax 1’.

Dit is vreemd want die partitie bestaat niet. Ik heb geen idee waarom het pad naar mijn Thuismap veranderd is en waar ik dat eventueel zou kunnen aanpassen. In NetInfo Manager staat het pad naar de thuismap namelijk goed.

Ik sta eigenlijk bijna op het punt om het OS opnieuw te installeren dus als er nog suggesties zijn…

Bijdrager
    1984
    ”Sybke”

Dit is vreemd want die partitie bestaat niet. Ik heb geen idee waarom het pad naar mijn Thuismap veranderd is en waar ik dat eventueel zou kunnen aanpassen. In NetInfo Manager staat het pad naar de thuismap namelijk goed..

Ok ff uitgebreid, het is best simpel.

Als je de thuismap veranderd maakt Mac OS X een nieuwe thuismap aan met de naam die de thuismap had voordat je hem veranderde in dit geval dus: “Sebas”. Die nieuwe folder moet je hernoemen, en de folder waarvan je de naam hebt veranderd de oude naam terugzetten, ff in stapjes:

– Open de Finder
    – Druk op de Harde Schijf waar Mac OS X op geïnstalleerd is.
    – Druk op “Gebruikers”
    – Daar zie je folders staan, maar in ieder geval deze twee folder: “Sebas” en “Sebas & Kelly”
    – Druk op de folder “Sebas”
    – Druk op “enter”
    – Wijzig de naam “Sebas” in “Sebas_new”
    – Druk weer op “enter”
    – Druk op de folder “Sebas & Kelly”
    – Druk op “enter”
    – Wijzig de naam “Sebas & Kelly” in “Sebas”
    – Druk op “enter”
    – Log uit, (appel linksbovenin -> loguit)
    – Log weer in

Dan is als het goed is weer alles hersteld

Zorg er wel voor dat je dit doet vanuit de beheerder van de mac.

Schreef @Da Chicken

Bijdrager
    Webbiker

Ik geloof niet dat mijn probleem te maken heeft met mijn thuismap of de naam er van. Het gaat om de naam van de partitie waar het op staat.

Ik heb inmiddels Mac OS X Tiger (versie 10.4.10) opnieuw geinstalleerd op de interne drive van de iMac. Maar ik blijf het probleem houden. De partitie van de externe drive heet ‘MiniMax’, maar ga ik kijken in de root van de interne drive (met Onyx ff verborgen mappen tonen aangezet) dan vind ik een alias in de map ‘Volumes’ die ‘Minimax 1’ heet. Deze partitie is er dus niet en volgens mij worden die aliassen toch automatisch aangemaakt. Ik kan ze iig niet aanpassen of verwijderen want de rechten zijn System-only.

Dus hoe komt dit en hoe zorg ik ervoor dat Mac OS X de naam van de partitie weer goed herkend?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.