6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    adrosalpha

Probleem met "Mountain Lion".

Goeden dag,
    al geruime tijd heb ik last van bestanden selecteren die de Mac dan laat staan en bij een volgende selectie hetzelfde grapje uithaalt.
    Als enige optie heb ik dan om de Mac te herstarten, waarna het probleem over is.
    Ik heb er ook al op zitten Googelen, maar komt het euvel niet tegen, dus stel ik hier mijn vraag en heb tevens de hoop op mede Mac gebruikers gevestigd.
    Het gaat om een IMac 24 inh, voorzien van Mountain Lion, laatste update vandaag gedaan, maar het probleem blijft.
    Het is hetzelfde als je een selectie maakt en de cmd toets ingedrukt houdt, op deze wijze kan je dan ook meerder bestanden selecteren.
    Voor de duidelijkheid, de cmd toets blijft NIET hangen.

Systeemsoftwareoverzicht:

Systeemversie: OS X 10.8.5 (12F45)
    Kernelversie: Darwin 12.5.0
    Opstartvolume: Naamloos
    Opstartmodus: Normaal
    Computernaam: iMac van Arie
    Gebruikersnaam: IMac 9.1 (Arie)
    Beveiligd virtueel geheugen: Geactiveerd
    Tijd sinds opstarten: 1:02

Hardwareoverzicht:

Modelnaam: iMac
    Modelaanduiding: iMac9,1
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2,66 GHz
    Aantal processors: 1
    Totale aantal cores: 2
    L2-cache: 6 MB
    Geheugen: 4 GB
    Bussnelheid: 1,07 GHz
    Opstart-ROM-versie: IM91.008D.B08
    SMC-versie (systeem): 1.37f3
    Serienummer (systeem): W89043HY0TG
    Hardware-UUID: 9F421EB0-E6A2-5C62-8E92-AFDCF6A424B9

Hopelijk weet iemand mij iets te vertellen wat de oorzaak zou kunnen zijn, ik wacht af.

Groet van Arie.

Bijdrager
    cids

“al geruime tijd heb ik last van bestanden selecteren die de Mac dan laat staan en bij een volgende selectie hetzelfde grapje uithaalt.”

Kan je duidelijker uitleggen wat precies het probleem is?

Bijdrager
    adrosalpha

Hopelijk kan ik dat,
    als bijvoorbeeld een bestand/mail geselecteerd staat en ik wil een volgend bestand/mail aan klikken, blijft die andere ook als geselecteerd staan.
    Bij selecteren is een bestand blauw, vervolgens als ik naar een volgend bestand gaat en die aan klik, blijft dat andere bestand ook als geselecteerd staan.

Bijdrager
    cids

Kijk voor de zekerheid of je Sticky Keys (in Systeem Voorkeuren) niet aanstaan?

Bijdrager
    adrosalpha

Als ik het goed heb staat de zgn “Sticky Keys” in Systeem, toegankelijkheid, toetsenbord en van daar uit kan je enkele opties aan vinken. Niet 1 optie is aan gevinkt. Eigenlijk was deze term (Sticky Keys) mij helemaal onbekend, maar via Google, heb ik volgens mij toch de juiste info gevonden. Zo niet, dan hoor ik het graag. Alvast mijn dank voor het mee denken.

Bijdrager
    adrosalpha

Mijn bovenstaand probleem is eigenlijk wel opgelost.
    Waardoor het ontstaat is eigenlijk nog niet bekend, maar de oplossing is simpel.
    Als hij die kuren krijgt om bij elke aanraking iets te selecteren, de command/shift toetsen even indrukken en het probleem is verholpen.
    Ik wilde het jullie toch even laten weten, je weet maar nooit.

Gr Arie.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.