9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac86

Probleem met Mighty Mouse

Goedenavond,
    Bij mijn iMac g5 gebruik ik een Mighty Mouse (met draad). Sinds vandaag lukt het mij niet meer om met de muis te klikken.
    Als ik de muis beweeg, dan beweegt de cursor wel over het scherm. Maar klikken lukt aan geen kanten.
    Ik begrijp niet wat er aan de hand is.

Ik heb de iMac inmiddels een paar keer herstart, maar het probleem blijft. Als ik de muis beweeg, dan beweegt de cursor netjes mee.
    Alleen kan ik niet klikken. Ik heb de muis inmiddels ook al een paar losgekoppeld van de USB. Het probleem blijft nog steeds.

Dit bericht schrijf ik vanaf een andere mac. Ik hoop straks weer verder te kunnen met mijn iMac:-)
    Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Is dit puur hardware of zit het in het besturingssysteem?
    Wat kan ik nu het beste doen? Wat is de oplossing?

Alvast bedankt voor jullie ondersteuning:-)

Stephan

Bijdrager
    Hansi2124

Staat alles goed ingesteld in Systeemvoorkeuren / Hardware / Muis?

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Mac86 op 29 juni 2011

Ik begrijp niet wat er aan de hand is.

Jaren geleden kocht ik er een en 3 maanden later deed het scrolwieltje het niet meer. Ik vrees dat bij jou het klikken de geest heeft gegeven.

Bijdrager
    Lauwrence

Je zou Bettertouchtool eens kunnen installeren. Deze tool laat je in Live View zien welke input het ontvangt van de muis.

@Hendrik: scrollwieltje is een bekend probleem bij de MM, lijkt me wat kort door de bocht om de L/R klik hieraan te linken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik link niets. Ik stel alleen vast dat deze MM in gebruik is bij een G5 en dus vermoedelijk al enkele jaren oud is. Grote kans dat het klikken gewoon stuk is gegaan… (terwijl het scrollen misschien nog gewoon werkt)
    Als je de toetsenbord weergave aanzet en je klikt er op, moeten de toetsen ‘bewegen’, doen ze dat niet dan is het klikken doodeenvoudig stuk.

Moderator
    unSOUND

Het advies van Meh1965 lijkt me nog het slimst… Heb je de muis al aan een andere Mac gehangen ?

En ik heb het in het verleden bij klanten meegemaakt dat muizen het raar deden ( onder andere niet meer klikken ) als ze aan een USB hub hingen. Stekker direct in de Mac en het was weg.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    unSOUND op 30 juni 2011

En ik heb het in het verleden bij klanten meegemaakt dat muizen het raar deden ( onder andere niet meer klikken ) als ze aan een USB hub hingen. Stekker direct in de Mac en het was weg.

Niet meer klikken , maar wel bewegen? Want dat gebeurt er dus ineens bij de TS. Hij beweegt wel, dus hij wordt gezien. Maar het klikken lijkt geen signaal meer te sturen.

Moderator
    unSOUND

Yep. Niet klikken, wel bewegen. Of wel links klikken, maar niet rechts. Of wel een contextual menu kunnen openen, maar niks kunnen selecteren ( item werd blauw, maar links klikken deed het dan niet ).

Allemaal dingen die ik heb zien gebeuren bij muizen aan ( zwaar beladen ) USB hubs.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.