12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    edwinvdh

Probleem met Mail (start niet door) OPGELOST!!

Na de laatste update, weigert Mail door te starten en krijg ik de mail die ik al ontvangen had en de nieuwe mail niet te zien! DMV forceer stop moet ik het programma afsluiten. Heeft iemand een oplossing voor mij?

BVD:(

Bijdrager
    1984

Problemen met Mail
    Onder het menu ‘Venster’ => ‘Verbindingsassistent’ vertelt Mail je wat er allemaal goed of fout gaat.
    Let bijvoorbeeld op de postbus waarmee je verstuurt (SMTP, POP3) wanneer je van netwerk (provider) wisselt.

http://www.macmiep.nl/9xinternet.html:)

Bijdrager
    edwinvdh

Bedankt voor je snelle reactie!

Maar het probleem is dat ik ook niet de functie’s in de werkbalk kan benaderen!
    Hij syart gewoonweg niet door, zelfs niet om de functie’s te kunnen gebruiken!!??

Bijdrager
    1984

Soms wil onderhoud wel eens helpen, probeer OnyX http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20070 eens (onderhoud tot herstart)

Bijdrager
    edwinvdh

Ik heb Onyx gedownload, maar weet niet precies hoe ik mee moet werken. Welke functie(‘s) adviseer je wat ik moet doen??

Heb al wel wat toepassingen laten doen, maar geen resultaat wat het starten van Mail weer hersteld.:(

Bijdrager
    1984

Onderhoud > bevoegdheden(als het goed is staat MacOsX aangevinkt > onderhoud-scripts > Optimaliseren
    Dan even wachten tot OnyX vraagt om te herstarten.

Bijdrager
    edwinvdh

Helaas,

Opdracht uitgevoerd, maar nog steeds geen resultaat! Ik ben nu wel een beetje radeloos.
    Ben sinds een poosje fanatiek apple gebruiker, omdat ik de problemen met windows helemaal zat was en nu overkomt mij dit……… even balen, zeg.

Bijdrager
    1984
    ”edwinvdh”

en krijg ik de mail die ik al ontvangen had en de nieuwe mail niet te zien

Verder niet experimenteren met OnyX,

Mail staat zo ingesteld dat je berichten niet van de mailserver worden verwijderd zodra je ze binnengehaald hebt. Om dat te veranderen ga je naar Mail => Voorkeuren => Accounts => Tabblad ‘Geavanceerd’. Pas dit aan bij “Verwijder bericht van server na ophalen”

Doe je dit niet, dan kan na verloop van tijd je mailbox vollopen en kunnen mensen je niet meer mailen!

Klik in ‘MaiL’ bijvoorbeeld eens op inkomend de volgende toetscombinatie [command] +i, dan zie je wat er op je server staat.

Bijdrager
    edwinvdh

Ik kan dus niet in voorkeuren komen, omdat het bureaublad van mail niet actief word. Wel haal ik nu de mail op via .mac. Maar er staan maar 6 berichten in de mailbox. Kan ik die voorkeuren nog ergens anders wijzigen?

BVD

Bijdrager
    edwinvdh

Het mail probleem is opgelost. Na veel gezoek op www en geprobreer is het mij gelukt om mail weer actief te krijgen:D

com.apple.mail.plist verwijderd en daarna mail weer opgestart en opnieuw ingesteld.

Bijdrager
    Gert Arijs

Ik heb ook een gelijkaardig probleem, maar krijg het niet opgelost…
    Sinds een paar dagen doet Mail echt raar. Soms verschijnt er geen basisvenster, soms wel. Mails worden vaak niet verstuurd, in de Dock staat er geen aantal ongelezen mails, afsluiten gaat enkel via geforceerd stoppen…
    Als ik de plist verwijder, moet ik mijn hele account opnieuw instellen. Lijkt mij niet de meest constructieve oplossing…

Bijdrager
    tompoezie

Ik heb hetzelfde probleem. Ik bekijk nu al 3 weken mn mails via webmail wat veel minder makkelijk is naar mijn gedacht. Verwijderen van de plist helpt niet bij mij.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.