9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jay.eye.em

Probleem met Mail [POP3]

Sinds ik het wel een goed idee vond om gewoon mail op te halen vanaf me desktop met Mail, heb ik maar eens een account opgezet. Maar als ik een mailtje wil sturen krijg ik het volgende:

Ik weet de incoming en outcoming servers enzo, maar Mail geeft toch nog een probleem met het versturen, ook al denk ik dat het probleem bij mijn webhost ligt. Mijn vraag dus aan jullie, weten jullie een oplossing hiervoor?
    Alvast Bedankt!
    Jim

Bijdrager
    XXX

je moet de smtp server van je internet provider gebruiker, niet die van je webhost (tenzij beiden hetzelfde zijn natuurlijk), internet providers staan niet toe dat je via een andere host verstuurd met het oog op spam e.d.

Bijdrager
    iJoost

Gegevens nog een keer controleren (eventueel het wachtwoord een keer uit de sleutelhanger verwijderen als dat niet goed is), maitje dubbelklikken nog een keer op Versturen drukken. Ik heb wel vaker gezien dat ie in het begin wat moeite heeft om aan de praat te raken.

En XXX heeft helemaal gelijk. De SMTP-server die hoort bij je internet-toegang en de POP-server die hoort bij je E-Mail adres. (Behalve als je een SMTP-server hebt die (ook) aan autorisatie doet want die kun je wel weer vanaf andere “lokatie” gebruiken.

Bijdrager
    jay.eye.em

@ iJoost: Okidokie, ik zal het eens proberen! Bedankt!
    Maareh.. XXX, ik heb geen idee wat díe smtp is, of waar ik hem kan “vinden” of navragen.

Bijdrager
    iJoost

Als je wel kunt ontvangen maar niet verzenden. En je internettoegang-provider is niet dezelfde als je mail-provider dan ligt het wel een beetje voor de hand dat dat het probleem is. Even aan die internettoegang-provider vragen welke SMTP-server je mag gebruiken.

Bijdrager
    jay.eye.em

Hmm… Even de PA van me vader bellen dan:( Zoals je al ziet woon ik in Polen, het zal niet mee vallen om dat te gaan vragen zonder iemand van mijn vaders werk lastig te vallen die waarschijnlijk allemaal op vakantie zijn:? Nou ja… Nog een maandje wachten en dan woon ik in Wenen! Toch nog bedankt voor jullie hulp maar ik hou het maar bij inloggen via internet.

Bijdrager
    iJoost

Ping anders eens naar smtp.<domein ISP> of mail.<domein ISP>. En als die er zijn probeer je ze gewoon.

Bijdrager
    computer space

Of even zoeken met de termen “smtp xs4all” “smtp wanadoo” en dan met de provider die voor jouw van toepassing is. Dan vind je vaak snel een pagina met de in te vullen waarden, meestal inderdaad smtp.wanadoo.nl o.i.d.

Bijdrager
    iJoost

Maar die doen het dus in de regel niet als de internettoegang niet ook via die ISP loopt (met uitzondering van ISP’s die geautoriseerde SMTP toestaan zoals XS)… daar ging het over.;-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.