5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MarvinE

Probleem met Mail

Ik heb al sinds enige tijd problemen met Mail. Wanneer ik Mail wil opstarten, start ‘ie wel op, echter hij doet verder niets, hij loopt vast, en je krijgt dat ronddraaiende strand-bal-dingetje te zien. Ik had al op deze forums gezocht naar een oplossing. Deze staat er echter niet bij, want veel files missen bij om één of andere reden. Daarom had ik ook geprobeerd om met de OS X bijgeleverde CD het programma te herinstalleren, wat slechts gedeeltelijk werkte, namelijk ik kom nog steeds op hetzelfde probleem uit, dat Mail het simpelweg gewoon niet doet. ‘Force Quit Applications’ geeft bij voorhand dan ook al aan dat Mail ‘not respond’.

Mocht iemand nou een oplossing hebben zou ik zeer blij zijn:) want Mail is gewoon een reuzehandig programma.
    Bij voorbaat dank,

Marvin

Bijdrager
    Hansi2124
    ”MarvinE”

Deze staat er echter niet bij, want veel files missen bij om één of andere reden.

Deze zin begrijp ik echt niet:?

Daarom had ik ook geprobeerd om met de OS X bijgeleverde CD het programma te herinstalleren, wat slechts gedeeltelijk werkte, namelijk ik kom nog steeds op hetzelfde probleem uit, dat Mail het simpelweg gewoon niet doet.

Dat klopt. Een programma gewoon installeren helpt meestal op zich niets, want het gaat meestal om de .plst bestanden die dit soort problemen veroorzaken. Kan je die misschien terugzetten vanaf een backup?

‘Force Quit Applications’ geeft bij voorhand dan ook al aan dat Mail ‘not respond’.

En wat gebeurt er dan als je daadwerkelijk op Forceer klikt?

Bijdrager
    MarvinE

Bij je eerste opmerking: op het forum staan verscheidene oplossingen voor het Mail probleem, echter dit vergt het verwijderen/verplaatsen van enkele bestanden. Die staan er simpelweg niet bij mij. Vandaar ook dat ik Mail probeerde te herinstalleren.

Terugzetten vanaf een backup zal niet lukken, want heb TimeMachine al enige tijd niet meer gebruikt, en heb tijdje geleden alle back-ups verwijderd:(

Wanneer ik daadwerkelijk op Forceer klik dan stopt de applicatie wel. Daar is verder geen probleem mee.

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien is het volgende je laatste optie: maak dan nu een backup van alles wat je hebt van Mail via TM en verwijder dan alles van Mail van je hd. Installeer daarna Mail vanaf de installatie dvd en via TM zet je de bestanden weer terug die je hebt gebackupped. Wellicht komen dan de bestanden die nu ontbreken terug.

Bijdrager
    MarvinE

Cool, zal ik proberen;)
    Bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.