9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jamez

Probleem met “Mail”

Hallo,telkens ik een mail wil sturen dan lukt het niet via het programma ” mail “.
    Ik typ dus de tekst in de mail,vervolgens verstuur ik hem maar na een tijdje toont hij volgend venster met volgende tekst in:

Bericht kan niet worden verstuurd via de server ‘smtp.mac.com’

Gebruik het onderstaande venstermenu om een andere server voor uitgaande post te proberen. Deze server wordt voor alle berichten gebruikt totdat u Mail stopt of uw netwerkinstellingen wijzigt.

Bericht van: James ………….. <…………@mac.com>

Verstuur bericht via : > smtp.mac.com:………james

? Wijzig bericht Gebruik geselecteerde server Probeer later opnieuw

Kan iemand mij hierbij helpen ?
    Alvast bedankt,

James

Bijdrager
    mvdenberg

gevonden op de support page van .mac:
    Open your email program and set up an account that uses your .Mac member name for the account name, your .Mac password for the mail password, mail.mac.com for the POP or IMAP server, and your ISP’s SMTP server for the outgoing mail server.

Dit betekend:
    voor het versturen moet je de smtp server van je eigen provider invullen en niet smtp.mac.com zoal jij dit doet.

Bijdrager
    ajvankesteren

Ik heb een soortgelijk probleem met Mail: ik kan geen berichten verzenden met mijn standaard ISP-account…
    Bij elke poging krijg ik te zien dat geen verbinding kan worden gemaakt met de smtp server, in mijn geval smtp.caiway.nl. Het ophalen van berichten (met dezelfde inloggegevens) lukt wel – wat ook wordt bevestigd door de verbindingsassistent van Mail: alleen bij smtp staat een rood bolletje. Op Windows machines (Outlook, Thunderbird) werkt alles wel geoon zoals het moet, en ook Thunderbird voor MacOS X werkt feilloos… Het probleem ligt, denk ik dan, op de één of andre manier bij Mail, en niet bij de ISP. Maar wat is dan het probleem? Wie kan helpen?

Bijdrager
    mvdenberg

Kan je vanuit Mail wel mailtjes versturen vanaf je standaard ISP account (dus …@caiway.nl)?
    Het zou aan de serverinstellingen kunnen liggen binnen het programma Mail op je .mac account. Heb je deze instellingen vergeleken met het Thunderbird programma?

Bijdrager
    ajvankesteren

.Mac gebruik ik niet (niet meer, na de proefperiode), en de inloggegevens voor Caiway zijn verder in Mail en TB identiek… In Mail kan ik dus in het geheel geen berichten versturen – smtp.mac.com accepteert mijn oude wachtwoord niet en via Caiway speelt dus het bovenstaande probleem.
    Voorlopig gebruik ik dus maar TB, ‘k ben alleen wel nieuwsgierig naar Mail maar ‘k kom niet verder…

Bijdrager
    mvdenberg

Heb je al geprobeerd om je accountinstellingen uit mail te verwijderen, mail te sluiten, mail starten en de instellingen opnieuw in te voeren?

Bijdrager
    ajvankesteren
    ”mvdenberg”

Heb je al geprobeerd om je accountinstellingen uit mail te verwijderen, mail te sluiten, mail starten en de instellingen opnieuw in te voeren?

OK, heb dat net geprobeerd – haalt niets uit… Geeft dezelfde problemen die ik al heb met Mail sinds ik mijn MBP heb. Bij het aanmaken van een account duurt het zeeeer lang voor hij verbinding maakt met de pop-server, maar bij het verbinding maken met de smtp-server komt vrijwel direct de melding dat geen verbinding tot stand kan worden gebracht…

Het loopt dus weer spaak waar dat altijd gebeurd. Ik heb geen rare netwerk instellingen, de firewall staat uit. ik weet het ook niet meer…

Bijdrager
    gipsman

Als je een .Mac-account hebt (dus een .Mac-emailadres) kun de de smtp van je provider gebruiken (25), ofwel de beveiligde smtp-poort van .Mac zelf, nl. poort 587. Username+wachtwoord van .Mac moeten dan ook wel ingegeven worden. (Zo is het ook met googlemail)

Bijdrager
    ajvankesteren

Dan nog accepteert de .mac server mijn wachtwoord niet… zal wel komen doordat het proefabo inmiddels is afgelopen.
    Probleem met Mail en Caiway blijft bestaan…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.