5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ripwater

Probleem met locatie van muziek in iTunes

Na een noodgedwongen clean install van Lion heb ik een probleem met mijn muziekbestanden in iTunes.
    Ik heb zowel de map iTunes als mijn muziekbestanden op een externe harde schijf staan (Time Capsule).

Dus iTunes geopend met de Alt toets ingedrukt, en de map iTunes gekozen op mijn TC.
    Locatie van de iTunes Media ook aangepast naar TC/Muziek.

Ik zie al mijn afspeellijsten in iTunes alleen met een uitroepteken voor de nummers. Als ik op ‘info’ druk dan zou de locatie van de nummers zijn op ‘file/localhost/’ en dan de juiste locatie (TC/muziek/artiest etc).

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    Fester

( uit mijn hoofd ) je muziek op de externe schijf wordt niet gevonden omdat het path naar die schijf nu naar de interne schijf van je Mac staat .

Bijdrager
    ripwater

Oké, zoiets dacht ik al. Het lijkt overigens op een path dat op mijn externe HD staat maar niet bestaat.
    Hoe dan ook, is dit te veranderen? Met de hand is teveel werk en opnieuw opbouwen vd bibliotheek ook (ca 17.000 nummers, afspeellijsten, beoordelingen, selecties..)!

Bijdrager
    Fester

Het path op je interne schijf staat waarschijnlijk verkeerd.
    Ik weet het niet uit mijn hoofd ( ik zit op een windowsmachine ), deze dingen doe ik te weinig, zodat ik thuis wel een schermafdruk heb bewaard voor als het ooit nodig is.
    En, helaas kan ik daar momenteel niet bij.
    Zet een cd,tje in iTunes, verplaats het naar de externe schijf, dan weet je het path.

Bijdrager
    ripwater

Bedankt voor je hulp zover. Hier is wat er naar mijn idee aan de hand is:
    omdat mijn Mac kuren had heb ik geprobeerd om mijn itunes bibliotheek te openen op de windhoos machine van mijn vriendin. Dit lukte eerst niet, en toen las ik ergens dat de extensie .itl achter het bestand iTunes Library gezet moet worden. Dit dus gedaan en daarna kon ik de bieb openen op de Windows. Nummers afspelen ging echter niet, met hetzelfde probleem als ik nu heb.

Toen de Mac wonderbaarlijk weer tot leven kwam, heb ik dat .itl weer weggehaald en de bieb geopend op de Mac. Met hierbij het hierboven genoemde probleem.

Een nieuw nummer dat ik importeer vanaf cd heeft het volgende path, en deze kan ik afspelen:
    /Volumes/Time Capsule/MUZIEK/Music/<artiest>/<album>/<track>
    Waarom dit tweede Music erbij staat weet ik niet.

De niet-gevonden nummers staan in:
    file://localhost/TIME-CAPSULE-VA/Time Capsule/iTunes/iTunes Media/<artiest>/<album>/<nummer>
    sowieso apart omdat ik nooit muziek in de map iTunes Media heb gezet

Wat ik nog kan doen is de laatste back-up terugzetten vanaf mijn TC. Ik vraag me af of dit helpt aangezien alles op de TC staat. En mogelijk haal ik me weer problemen met de Mac op mijn hals..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.