4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Paoline

Probleem met lettertypecatalogus door Suitcase

Gister heb ik tijdens het downloaden van (een heleboel) lettertypes, ook tegelijkertijd Suitcase Fusion 2 geïnstalleerd. Dit ging helaas gepaard met een aantal crashes en foutmeldingen. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar toen ik vanmorgen mijn macbook opnieuw opstartte zie ik dat bijna alle lettertypes die ik gister geïnstalleerd heb verdwenen zijn uit mijn catalogus. Bij sommige types stond een stipje en de meeste zijn gewoon weg. Ik probeer ze al een tijdje opnieuw te installeren maar de lettertypecatalogus pakt ze domweg niet.. Ik druk op installeren, hij laad en vervolgens gebeurd er niets..

Na wat googelen kwam ik op dit topic uit:
    http://www.macminds.net/viewtopic.php?id=7300

Ik heb precies hetzelfde probleem, en ik heb alle instructies gevolgd en Suitcase volledig van mijn macbook verwijderd, maar blijkbaar nog niet goed genoeg, want het probleem is nog niet verholpen..:(

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen?

Bijdrager
    Paoline

Het probleem is (hoop/denk ik) opgelost.:)

Ik wist niet dat je ook fonts gewoon direct in de fontmap kon plaatsen in de bibliotheek, zonder ze eerst te installeren. Ik heb alles er ingezet en het werkt!:D

Bijdrager
    Precisieman

Beste Paoline,

Heeft u voordat u Suitcase aanschafte een andere fontbeheerder zoals bijvoorbeeld Apple’s Lettertypecatalogus gebruikt? Dan kunt u uzelf een hoop toekomstige problemen besparen door ook alle fontcaches en voorkeuren van dat programma te verwijderen. Twee kapiteins op één schip werkt net zo min als meerdere fontbeheerders op één computer. En laat – en ik mag toch aannemen dat dit mogelijk is – Suitcase tevens nieuwe fontcaches opbouwen en alle geïnstalleerde fonts controleren.

Tot besluit nóg een bron van ellende: geactiveerde, gelijknamige lettertypes in meerdere, conflicterende formaten zoals TrueType (inclusief Apples eigen .dfont-formaat), PostScript en OpenType. En mocht ter voorkoming van dergelijke situaties de optie ‘systeemfonts negeren’ nog aanwezig zijn in de Suitcase-voorkeuren, dan kan ik u melden dat daar niet al teveel van verwacht moet worden.

Fontbeheer was, is en blijft een riskant ondervangen omdat dergelijke software diep ingrijpt in het systeem. Voorzichtigheid is hier met recht de hoeder van de porseleinkast!

Vriendelijke groet,
    Robbert

Bijdrager
    Paoline

Beste Robbert,

Ja, hiervoor gebruikte ik alleen de lettertypecatalogus. Bedankt voor je tips, ik zal er zeker wat mee doen!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.