4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Geert

Probleem met Itunes/handbrake

Hallo allemaal,

Als ik een film met een los srt bestand bekijk met VLC, dan krijg ik netjes de film met de ondertiteling te zien. Brand ik de ondertitel met behulp van Handbrake vast zodat ik deze in Itunes kan importeren en via mijn AppleTV kan bekijken, dan krijg ik gekke ondertitels te zien. Je ziet bijvoorbeeld dan steeds dezelfde zin in beeld verschijnen of een zin met daarvoor iets met FONT0000, etc.

Waar ligt dit aan? Als ik het bestand dat ik met handbrake heb aangemaakt weer in VLC bekijk, dan staat alles weer goed. Is het iets wat in ik Handbrake moet veranderen of in Itunes?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Geert

Bijdrager
    KarelWillem

Geen idee. Gewoon NIET converteren.
    Vergeet dat hele gedoe met omzetten naar geschikte formaten.

Gebruik Beamer. Kieper je film er op. En ga lekker kijken.

http://beamer-app.com

Bijdrager
    computer space

Hws een probleem met de text-encoding. Er zijn nog steeds 1001 halve zolen die SRT’s niet als UTF-8 opslaan.
    Beste remedie: gooi een SRT in je browser. Kopie-paste het hele spul naar Teksteditor en sla opnieuw op als .srt. Weet je zeker dat de encoding goed herkend wordt, en dat ie daarna UTF-8 is. Kun je bovendien aan het eind alle namen als Suurtje, Saartje, downloaded van Ondertitels.nl etc weghalen.

Tenzij je Teksteditor default op een even zo halve-zolige tekstcodering hebt gezet, dan komt het probleem weer terug.

Maar doe als Karel-Willem zegt. Vergeet het converteren. Hard-baked ondertitels is een vloek!

Bijdrager
    ikkezelluf

Ik weet niet in welk formaat je download maar als je een mkv-bestand hebt dan is dat in 1 minuut om te zetten naar een m4v file geschikt voor iTunes en met ondertitels. Download daarvoor Subler (gratis), die zet ook meteen alle metadata in de film.

Handbrake converteert daadwerkelijk en dat kost (processor)tijd. Subler zet alleen de container om waarin de film zit. Werkt echt perfect, ik doe dit al tijden op deze manier.

Een uitleg vind je hier

Suc6

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.