4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    iDecide

Probleem met iTunes i.c.m. LaCie Ethernetdisk Mini

Het gaat hier niet om een Home Edition, maar om de Gigabit Edition;

Ik gebruik een La Cie Ethernet Disk Mini, hierin zit een iTunes server. Tevens kunnen laptops of computers die in je netwerk komen via ‘TwonkyMedia’ naar al deze muziek op de server luisteren. Echter zit ik met een probleem, hopelijk weet iemand hier de oplossing op?!

Het probleem is als volgt; mijn iTunes lijkt constant over een oude lijst te beschikken van welke nummers er op de iTunes server staan. Inmiddels heb ik al veel meer muziek op de server staan. Maar iTunes laat steeds een lijst zien met ongeveer de eerste 4 albums die ik er op heb gezet. Daarom heb ik zelf het vermoeden dat het probleem nu bij mijn iTunes ligt.

Vanaf een laptop met Windows Vista word gewoon alle muziek die op de server staat weergegeven en kan tevens worden beluisterd.

Bijdrager
    GeryKa

Inloggen op de Lacie en de media-server opnieuw starten zodat deze de database opnieuw opbouwt zou moeten helpen, maar bij mij heeft die ingebouwde iTunes server ook nog niet lekker gewerkt.
    Geregeld MP3’s toevoegen is niet echt een succes.

Bijdrager
    iDecide
    ”GeryKa”

Inloggen op de Lacie en de media-server opnieuw starten zodat deze de database opnieuw opbouwt zou moeten helpen, maar bij mij heeft die ingebouwde iTunes server ook nog niet lekker gewerkt.
    Geregeld MP3’s toevoegen is niet echt een succes.

Dat is wel erg jammer, het heeft namelijk ooit wel goed gewerkt. Dus wil toch doorzoeken naar een oplossing.

Misschien moet ik overwegen om voor media een aparte schijf aan te schaffen. Zie ik zelf niet echt als probleem, alleen heb hier helaas medebewoners die het niet blij zijn als er ’s nachts apparaten aan staan. Het hebben van een extra NAS voor de media zie ik zelfs als een voordeel, want zo blijft m’n werk en bestanden van projecten gescheiden van de multimedia. Aankooptips betreffende merk & model zijn dus ook welkom.

Daarnaast wil ik toch dit probleem verder ontplooien. Mocht iemand nog een mogelijke oplossing of tips hebben, deze hoor ik graag.

Bijdrager
    Pieterr
    ”GeryKa”

maar bij mij heeft die ingebouwde iTunes server ook nog niet lekker gewerkt.

Zelfde ervaring. Zie ook http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2009219#2009219

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.