7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    tedbouw1

probleem met iphoto en powerpoint

Sinds de laatste update 10.4.8 lukt het mij niet meer om foto’s van iphoto 6.05 naar powerpoint 2004 versie 11.2.4 te slepen. Het lukt wel om een foto in powerpoint te importeren als ik de foto eerst naar het bureaublad sleep. Gebruik ook de laatste versie van Quicktime (7.1.3)

Krijg deze foutmelding:
    QuickTime en een TIFF (ingecomprimeerde)-decompressor zijn vereist om deze afbeelding weer te geven.

Heeft iemand dit zelfde probleem en nog veel beter, heeft iemand een oplossing?

Bijdrager
    BartjeGossen

Dit is iets typisch aan de ppt voor de Mac, zolang je je eigen mac gebruikt voor de presentatie is er niets aan de hand. Meer hierover hier.

Bijdrager
    tedbouw1

Dit probleem is nieuw voor mij. Tot nu toe kon ik zonder problemen foto’s van iphoto naar ppt slepen. Ben bang dat er iets is veranderd in de laatste update.
    Vandaar de vraag in dit forum of er andere gebruikers het zelfde probleem hebben.

Bijdrager
    BartjeGossen

Met precies dezelfde software als jij heb ik geen problemen. Wel dus als ik de show laat zien vanuit een windows-systeem.

Eventjes in de Help van Powerpoint gekeken, lijkt erop alsof er iets niet goed is aan de foto’s.

Bijdrager
    fistkikker

Als je ze rechtstreeks sleept gaat het via het klembord. En klembordplaatjes zijn tiff. Je krijgt dezelfde foutmelding bij het slepen van plaatjes uit safari. Als je ze sleept via je bureaublad slaat hij ze eerst op als jpg, die wel in powerpoint passen.
    Dat dat lamme powerpoint zelfs niet het eeuwenoude tiff-formaat kan tonen, tsja, daar kan Apple ook niets aan doen…

Bijdrager
    Eehhm…

Waarom PPT gebruiken als er Keynote is?

PPT is een draak.

Bijdrager
    tedbouw1
    ”BartjeGossen”

Met precies dezelfde software als jij heb ik geen problemen. Wel dus als ik de show laat zien vanuit een windows-systeem.

Eventjes in de Help van Powerpoint gekeken, lijkt erop alsof er iets niet goed is aan de foto’s.

Ligt dus niet aan de software. Vrees dat er een instelling ongemerkt is veranderd in mijn ppt.
    Iemand een idee?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.