12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    prullenbak

Probleem met iPhone Wekker

Hallo allen,

Ik heb een probleem met de wekker op de iPhone (nou, ja soms)…

Ik zet savonds mijn wekker, op 6:21 (1 sluimerperiode voor half 7 haha), en ik zet de wekker op aan (dat blauwe streepje).
    Dan vervolgens ga ik slapen, en wordt ik om kwart over 7 wakker gemaakt door mn moeder, dat ik het verslapen ben.
    Als ik dan denk “he? ik heb mn wekker toch gezet?” En ik druk mn iphone om hem aan te zetten, dan gaat ie, op het moment dat ik een knopje aanraak, toch nog af.

Dit probleem doet zich trouwens niet altijd voor..

Iemand een oplossing?

Groeten.

Bijdrager
    nicozz

Ik heb hetzelfde gehad en wel om de volgende reden:

Blijkbaar kan de iphone maar 1 melding tegelijk geven. Als je batterij voor 20% of 10% leeg is geeft de iphone hiervan een melding. Het resultaat hiervan is dat de wekker dan geen melding kan geven waardoor hij eerst afwacht tot je de vorige melding beverstigd hebt.

Dus zorg ervoor dat je iphone goed opgeladen is voor je gaat slapen,
    en zet je flight modus aan, dat bespaart batterij en is nog beter voor je nachtrust en gezondheid! 3 vliegen in 1 klap zou ik zeggen! :lol:

Bijdrager
    prullenbak

Hmm… Dat had een verklaring kunnen zijn, maar mn iphone was (is) zo’n beetje helemaal vol. En heel erg snel gaat ie niet leeg vind ik zelf…(eerste generatie he;) )

Daar komt bij dat ik geen melding zie als ik m aan wil zetten, het is gewoon zodra ik het aanknopje of de home-knop zeg maar indruk, begint ie meteen te ‘wekkeren’. De enige melding die ik dan zie is dat de wekker gaat:)
    En het is ook een beetje raar wat je zegt: want wat dan als je snachts een smsje zou krijgen? Ik snap dat dat niet kan als je m op vliegtuigmodus hebt, maar t zou toch wel moeten kunnen als je het wil, normaal gesproken.

Ik heb zelf trouwens wel het idee, dat het probleem zich voordoet, als ik die dag mijn iphone aan heb gesloten aan mn laptop.

Meer mensen die me kunnen helpen? Anders moet ik n wekker gaan kopen…

Bijdrager
    nicozz

Nou als dat je probleem niet is dan is er misschien toch iets mis met je iphone,

ik heb dit maar dus maar 1 keer gehad omdat ik een melding van 20% kreeg.
    Verder nooit dit probleem gehad.

toch maar een wekker kopen?
    succes!

Bijdrager
    MacBooky

of eh gewoon door je wekker heen geslapen;-)

Bijdrager
    prullenbak

haha nee dat weet ik zeker van niet:)

Want hij was niet bezig met afgaan, direct al toen ik wakker werd. maar echt pas bij het aanzetten zeg maar.

Mmm…tijd voor wat testjes denk ik. En anders inderdaad een wekker kopen.

Vreemd.

Bijdrager
    proud

Ik heb net hetzelfde probleem! Ik begrijp er nog steeds niets van hoewel ik er de laatste week geen last meer van heb. Maar ik vrees als je een echt betrouwbare wekker wilt, dat je er toch één zult moeten kopen (hoe stom het ook is…).

Bijdrager
    prullenbak

dus ik ben toch niet de enige:)

Ik ga vanavond even testen wat er gebeurd als je er doorheen slaapt. Misschien stopt ie na een tijdje met afgaan?

Bijdrager
    reneo

ik had speciaal het programmaatje tranquil alarm voor op mijn ipod-touch gekocht, maar nu gebruik ik al een poosje het ingebouwde wekkertje van mijn iphone. eigenlijk nooit problemen mee gehad (met tranquil alarm weleens)…

Bijdrager
    gipsman

Controleer of de beltoon wel genoeg volume heeft om
    er niet doorheen te slapen.
    De iPhone moet standby staan, dus niet UIT, voor de wekkerfunctie.

Bijdrager
    pelpinda

Je moet hem echt in de sluimerstand laten staan wil hij af gaan. Als je hem helemaal uit zet, springt hij niet aan als een wekker bij een “gewone” gsm. Minpuntje!

Bijdrager
    boriskiss

Dat is waar. Het probleem heb ik (gelukkig) niet, maar ik ben wel van plan om een normale wekker te kopen. Misschien even betrouwbaar als de iPhone maar tsja…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.