16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    kenmasters

Probleem met internetverbinding op school

Ik heb een probleem met mijn internet verbinding op school, ik kan namelijk met safari geen beveiligde sites bekijken. Ik heb bij systeemvoorkeuren de proxy’s goed ingesteld, nl proxy.dc poort 80. dit werkt wel voor normale sites maar niet voor beveiligde, niet handig want dan kan ik niet hotmailen etc.

Nu heb ik gezien dat in M$ apps zoals internet explorer en entourage je in kunt stellen dat je proxy geen socks maar een tunnel is. Is het op één of andere manier mogelijk om dit ook in de globale instellingen voor elkaar te krijgen? Ik kan wel alle normale sites met safari gaan bekijken en alle beveiligde met explorer maar daar heb ik weinig zin in…

PLEASE HELP!

Bijdrager
    Jan-Willem

Misschien een beetje offtopic, maar ik moet zeggen dat jij een coole school hebt, dat ze daar apples hebben.

Bijdrager
    Jor1

ik heb hetzelfde op mijn werk :x
    ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. (buiten eventjes omschakelen naar M$ IE)

Bijdrager
    Jan-Willem

kan je dat niet in je systeem voorkeuren onder netwerk instellen??

Bijdrager
    Jor1

beveiligde webproxy heb ik goed staan, maar in explorer kan je het nog een keer extra aangeven waardoor hij dit soort pagina’s ineens wél accepteerd? In Safari zit deze mogelijkheid niet. (het is ook een stomme oplossing dus van mij hoeft het niet)
    Maar ik zou wel graag zien dat Safari de https pagina’s opent!?

Bijdrager
    Jan-Willem

safari haalt als het goed is de info uit de sys voorkeuren…

Bijdrager
    kenmasters
    ”Jan-Willem”

Misschien een beetje offtopic, maar ik moet zeggen dat jij een coole school hebt, dat ze daar apples hebben.

Was dat maar waar, ze draaien daar win98. vandaar dat ik m’n ibook meeneem…

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”kenmasters”
    ”Jan-Willem”

Was dat maar waar, ze draaien daar win98. vandaar dat ik m’n ibook meeneem…

ik denk dat ze dat bij mij niet eens toestaan:cry:

Bijdrager
    Andre

Over Cool gesproken 8)

Ik werk bij de hogeschool Leiden en personeel werkt alleen met MAC
    >120 mac’s
    Studenten werken ‘helaas’ met Windows (’95)
    > ongeveer 70 en 33 Mac’s

Bijdrager
    Jan-Willem

netjes. alleen jammer dat op die site de webcam het niet doet:-( (wordt die nu net door een M$ ding aangestuurd??)

Bijdrager
    kenmasters

Ok, ik kom weer ff ontopic. Er is dus geen oplossing voor dit probleem begrijp ik? Wel jammer, maar gelukkig laat internet explorer het wel toe.

Kun je ook niks veranderen met de terminal ofzo?

Bijdrager
    Jan-Willem

je kan wel een bug report sturen. en dan hopen dat het in de verdere versies van safari het wel werkt…

Bijdrager
    boelie
    ”Jør”

Maar ik zou wel graag zien dat Safari de https pagina’s opent!?

Toch werkt dat wel, je krijgt dan namelijk een slotje te zien aan de rechterkant van de titelbalk. Ik zag het toen m’n vriendin d’r email bij hotmail op ging halen. Best wel vreemd dat safari dat sneller en beter doet dan IE, but I’m not complaining.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad op school, maar dat kwam door de firewallinstellingen (Had je een speciale firewall client voor nodig om doorheen te komen, en die was niet beschikbaar voor de mac).

Ik heb toen het probleem opgelost door bij systeembeheer te vragen of ze mij een vast ip-adres konden geven en dat ip-adres standaard door te laten in de firewall…

Bijdrager
    Mako

De taalvouten zijn niet van de lugt in dit vorum…Is geen probleem, zoek de open poorten, en alles sal reg kom…

Bijdrager
    Igor

TU delft werkt ook een deel van het personeel met de mac! Alleen de studenten weer niet:(

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.