4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    The Dude

Probleem met Internet Cleanup

Ik wordt steeds geteisterd door de melding:

The installed demonstration version of Internet Cleanup has expired.

To purchase the demo, run the Internet Cleanup application for details

Dit programma heb ik er allang afgegooid. Nu is hij steeds aan het kloten, de melding komt iedere minuut. Nu probeerde ik het programma te uninstalleren. (door hem eerst weer te installeren) Krijg ik dit:

NPC.Kext was not found on yhis location.

En dat ding kan ik nergens vinden.

Hoe krijg ik dit irritante programma van mijn iBook af???

HELP!!!

Bijdrager
    TonE

Ja, naar progje.
    Veel klachten op macupdate en versiontracker over uninstallen.
    Misschien heb je hier iets aan:

1) I want you to go to the “Applications” folder and check to see there are NO “Internet Cleanup 1.0.x” or “Internet Cleanup 2.0.x” folders there. If they’re there, please delete them.

2) Go to your “MacintoshHD:Library:CFMSupport:” location, where “MacintoshHD” is the name of your hard drive and check to see that “ICRuntimeSupportLib2” has been deleted. If it hasn’t, please delete it.

3) Please navigate to “MacintoshHD:System:Library:Extensions:” and make sure that “NetBlockade.kext” and “NetworkSpyAlert.kext” have been removed. If they haven’t, please delete them. You’ll need to authenticate to remove them. If you have trouble with step, please let me know. It’s very important these files are removed or you’ll continue to get expiration alerts.

4) Go to “MacintoshHD:Library:Preferences:” and remove any file that contains the “aladdinsys” or “allume” name in it.

5) Go to “MacintoshHD:Users:username:Library:Preferences:”, where “username” is your login name and “MacintoshHD” is your hard drive, and remove any file that contains the “aladdinsys” or “allume” name in it.

6) Reboot your machine again. Make sure your trash is empty. (1/5/2005, Version: 2.0.3)

Wel oppassen dat je geen Stuffit prefs/bestanden weggooit als je die draait:o

Bijdrager
    The Dude

Hartstikke bedankt dude, ik ben er vanaf!!!

Bijdrager
    Oppie

Moraal van het verhaal:
    Pas op met het installeren van -meestal ook nog onnodige- derde partij software. Toch regelmatig probleem veroorzakers op je Macje.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.