8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mbaert

Probleem met instelling en accounts op iMac

Mijn nieuwe iMac 21″ (september) geeft toch weer diverse problemen. Bij de beheerder geen, maar op 1 account die we gebruiken voor iTunes en iPhoto blijven enkele instellingen niet vaststaan. Zo heb ik bijv. “delen” aangevinkt. Die gaat helaas om de haverklap eruit. Opnieuw instellen helpt dan weer tijdelijk. Pas heb ik een nieuwe account aangemaakt voor mijn dochter (zelfs 3x gedaan ivm Mail-instellingsproblemen) maar die kan nu plotseling een aantal beelden niet meer verplaatsen en ook haar buroblad kan ze niet wijzigen. Haar account heeft geen beperkingen dus daar ligt het niet aan. Ook de muisinstelling voor rechtermuisknop krijg ik niet ingesteld. Wel vinken, maar werken ho maar. Is dit dan toch een hardware probleem?

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien een tool gebruikt als Onyx, CleanMyMac of Cocktail?

Bijdrager
    mbaert

Nee hoor, niets van dat alles, ik had al soortgelijke problemen eerder, recht uit de doos. Toen heb ik alles gewist en schone installatie gedaan. Na een paar dagen had ik het iTunes probleem weer terug en nu dus de andere problemen erbij.

Bijdrager
    Hansi2124

In dat geval: terug naar je verkoper en vertellen wat je tot nog toe hebt gedaan om de problemen te verhelpen. Waarschijnlijk ben je je Mac dan wel een paar weken kwijt….

Bijdrager
    mbaert

Yep, en daar heb ik weinig zin in. Maar ik vrees dat het toch zal moeten…
    En geen backup meer om tijdelijk op te vangen. Da’s helemaal balen.

Bijdrager
    KarelWillem

Vreemd probleem.
    Maar het zal me toch hogelijk verbazen als dit een hardware-probleem zou zijn.

Daarvoor zijn de problemen te specifiek. Het is echt een beetje een ‘bevoegdheden’-probleem.

Gewoon eerst eens een simpele ‘Herstel bevoegdheden‘ doen in Schijfhulpprogramma?

Bijdrager
    mbaert

Is allemaal al gebeurd KarelWillem, zelfs vanaf de installatieschijf opgestart en dat gedaan. Vorige keer hielp het volledig wissen en opnieuw systeem installeren, maar om dit nu met een nieuwe Mac elke maand te gaan doen… En eigenlijk al eerder, want bij iTunes bleef ik het probleem houden met het delen en ook de muisvoorkeuren bleven niet vast staan.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Hier hetzelfde probleem!!! Tot op de dag van vandaag nog geen oplossing voor gevonden. Ook mijn dock voorkeuren staan op slot.

Zie hier mijn topic: http://www.onemorething.nl/community/topic/bibliotheek-schrijfrechten-conflict-osx-106

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.