4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    rik124

Probleem met importeren in iMovie opgelost

Ik had een probleem met het importeren van filmpjes van mijn Canon MV690 Digital Video Camcorder naar mijn iBook G4 en iMac G4 (beide MacOSX 10.3.9). Als ik in iMovie op importeer druk, dan ging de film importeren, maar na een tiental seconden stopte de band en moet ik steeds weer opnieuw op importeer drukken. Keer op keer op keer. Dit alles ging gepaard met zeer intensief harddisk gebruik.
    Het probleem bleek ‘m te zitten in de FileVault die ik aan heb staan. De oplossing is om een nieuw project in iMovie aan te maken op de harddisk buiten de FileVault (de thuismap). Het importeren verloopt nu zonder problemen en zonder intinsief harddisk gebruik.

Bijdrager
    Nickel

Ik vind het heel fijn voor je dat alles het weer doet maar wat is het nut van zo’n post?!:?

Moderator
    unSOUND

Ehm…

voor het geval iemand anders ook ooit zo’n probleem tegenkomt ? Dan weet ie alvast waar het aan zou kunnen liggen ? Of als een van ons ooit zo’n vraag gesteld krijgt ? Dan weten wij ook het antwoord…

Bijdrager
    rik124

Het doel is inderdaad om proactief mensen te helpen. Misschien hebben andere mensen soortgelijke problemen met VileFault in combinatie met iMovie en andere camcorders.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.