7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jacqueline

Probleem met iMac eind 2015

Hallo allemaal,

Ik heb problemen met mijn iMac Retina 5K 27-inch eind 2015 die ik maar niet opgelost krijg. De Mac stoort aan alle kanten, heb al van alles geprobeerd, maar de problemen worden niet opgelost.

De problemen die ik ervaar zijn:

– Finder en Bureaublad openen bestanden soms niet (wordt dan simpelweg gezegd: kan bestand niet openen)

– Soms, waarschijnlijk gerelateerd aan bovenstaand probleem, kan er geen PDF gegenereerd worden naar Bureaublad

– Finder geeft rare bestanden weer (lijkt op verborgen files, verborgen bestanden verbergen doet de truc helaas niet)

– Internet stopt na een tijdje (via AirPort netwerk), dan moet het profiel uitgelogd worden en ingelogd, dan doet het het weer (WiFi blijft het al die tijd doen, maar de server wordt niet gevonden)

Heeft iemand enig idee wat de reden zou kunnen zijn van deze problemen? Voorheen ook problemen gehad met AirPrint, dat lijkt verholpen. Zou het te maken kunnen hebben met meerdere profielen (die wel/niet helemaal uitgelogd worden / dus parallel draaien)?

Graag hoor ik of een volledige reset de enige optie is, of dat ik nog wat anders kan proberen.

Dankjewel alvast,

Jacqueline.

Bijdrager
    Shmoo

Verder geen relatieproblemen mag ik hopen? 😅

Dit is zoeken naar een speld op de vloerbedekking. Gebeuren al dit soort problemen in Finder of in applicaties van derden? Zoals een PDF genereren.

Bijdrager
    sedikit

Vergeleken bij anderen, die deskundiger zijn, heb ik geen moeite mij amateur te noemen 😊. Niettemin : als mij dit zou overkomen is dit, om met Shmoo te spreken, “zoeken naar een speld op de vloerbedekking” (wat is er fout aan een hooiberg Shmoo?!) Ik zou in dit geval de meest zekere oplossing kiezen. Systeem herinstalleren: opstarten met de Alt-toets/Recovery HD/ opnieuw installeren. Ik heb dit zelf al eens zonder problemen gedaan. Alleen het systeem wordt vernieuwd, de rest blijf aanwezig.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door sedikit.
    Bijdrager
    GoeieDag

Heb je de iCloud Drive ‘Bureaublad en Documenten’ aangezet?

Bijdrager
    sedikit

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door sedikit.
    Bijdrager
    Jacqueline

Al dit soort problemen gebeurden in de Finder. Pdf maken via voorvertoning. Bureaublad en documenten iCloud Drive stond niet aan. Ik heb nu een Clean Install gedaan, hoop heel erg dat de problemen nu wegblijven. Ik ben benieuwd. Weet iemand van jullie of de problemen te maken kunnen hebben met een VPN of het werken op 2 accounts (2 gebruikers)?

Bijdrager
    SvS

Werken met 2 accounts zou niet mogen uitmaken.
    Schijf EHBO laten uitvoeren?

Nieuwe gebruiker aanmaken en daar in testen?
    Zou anders tijd van een schone installatie besparen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.