12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    dodendar

Probleem met het herinstalleren van mac os x leopard

Beste,

Sinds twee a drie maanden ben ik de trotse bezitter van een macbookpro. Sindskort heb ik problemen met de Finder. Wanneer ik bezig ben met een handeling blijft de Finder vastzitten, verdwijnt, en start opnieuw op.

Nu dacht ik laat ik mijn macbook helemaal leeg gooien en alles er opnieuw opzetten. Dus ik pakte mijn Cd’s erbij. Deze zijn nog nooit eerder gebruikt. Ik stop Disk 1 in de dvd drive en opeens begint de dvd drive heel erg te tikken.

Wanneer ik de macbook herstart met de c toets ingedrukt, wordt de dvd automatisch uitgeworpen en kan ik dus de mac niet her installeren.

Nu zijn de volgende vragen naar voren gekomen:
    – Weet iemand een oplossing voor het Finder probleem
    – Wat moet ik nu met die Disk 1 doen. kan ik terug naar de retailer om te vragen naar een andere disk
    – Hoe zou ik nu mijn MBP kunnen herinstalleren?

MVG,

Dodendar

Bijdrager
    RobinH

leest hij andere cd/dvd wel gewoon?

Ik heb namelijk ook dat getik gehad met mijn MacBook Pro,
    toen heb ik hem wel gebracht en hebben ze hem vervangen.

Maar als hij wel andere dvds kan lezen, ligt het daar niet aan

Bijdrager
    dodendar

Ja hij leest alle andere dvd’s wel. Het is echt die Disk 1 van Leopard.

Bijdrager
    1984

Aangezien je hem pas 3 maanden hebt zou ik zeker even terug gaan:wink:

De drive accepteert geen schijven

Bijdrager
    RobinH

Dan moet je even naar een APR (ApplePremiumReseller) gaan denk ik met je MBP en de Disken van Leopard.

Welkom op het forum trouwens!:wink:

Edit: 1984 was me voor…..

Bijdrager
    dodendar

haha dank je;)

ik zal morgen even naar de Youmac in Eindhoven gaan dan zullen we het wel oplossen hoop ik.

Bedankt voor de hulp

Bijdrager
    Esquare

Probeer het probleem met de Finder ondertussen even op te lossen, door het voorkeurenbestand com.apple.finder.plist weg te gooien (Thuismap>Bibliotheek>Preferences) en direct daarna uit te loggen, en weer terug in te loggen. Helpt dat niet, kijk dan even wat er in de map Bibliotheek>Contextual Menu Items staat.

Kijk ook hier eens: http://macmiep.nl/14xproblemen.html

Bijdrager
    dodendar

Ik heb gekeken en het enige wat er staat is Toastplugin. maar die staat er al vanaf de eerste dag in. Helemaal geen problemen mee gehad dus.

Het pas vanaf vrijdag begonnen en heb niks geinstalleerd vanaf vrijdag :S

Nu heb ik op internet gelezen dat het een bibliotheek foutje kan zijn dus een nieuw account aan maken zou helpen. Maar helaas de fout zit hem ook in dat account. Sterker nog. In dat account kan ik niet eens de prullenbak openen of spotlight gebruiken…

Bijdrager
    Esquare

Hmm, da’s niet zo mooi. Dan ontkom je waarschijnlijk niet aan herinstallatie, al zou de oorzaak ook bij de harde schijf kunnen liggen. Schijfhulpprogramma al eens gestart en schijfbevoegdheden en de schijf zelf gecheckt?

Bijdrager
    Hansi2124

Als ik jou was, zou ik er niets mee doen. Gewoon teruggaan naar je dealer en daar het probleem aankaarten en je MBP afgeven. Wel eerst even een backup van je hd maken als het effe kan.

Bijdrager
    dodendar
    ”Esquare”

Hmm, da’s niet zo mooi. Dan ontkom je waarschijnlijk niet aan herinstallatie, al zou de oorzaak ook bij de harde schijf kunnen liggen. Schijfhulpprogramma al eens gestart en schijfbevoegdheden en de schijf zelf gecheckt?

Ja en toen was alles goed.

”Hansi2124″

Als ik jou was, zou ik er niets mee doen. Gewoon teruggaan naar je dealer en daar het probleem aankaarten en je MBP afgeven. Wel eerst even een backup van je hd maken als het effe kan.

Ja ik ga vandaag ook terug. Ik hoop alleen dat ik hem niet te lang kwijt ben omdat het de enige computer is die ik fatsoenlijk voor school kan gebruiken. En ik heb deze “Vakantie” nog een hele hoop te doen:P

Ik ben benieuwd of ik ook een nieuwe Leopard cd krijg. Ik bedoel dat ding is nooit gebruikt en de disc wordt niet gelezen. Ach we zien vandaag wel ik hou jullie op de hoogte!

Bijdrager
    dodendar

Nou ik ben vandaag naar de applestore geweest. en kwam terug zonder macbook…

hij zal 1-2 weken in reparatie zijn. Wordt hij nagekeken en getest op hardware fouten. De discs worden ook bekeken.
    Dus ben benieuwd:)

allemaal bedankt voor de hulp!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.