5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    WimHendrikMarcSteynen

probleem met HD

Ik heb een Imac 27″ late 2012. Die heeft oorspronkelijk een fusion drive. Een fusion is eigenlijk 1 partitie samengesteld uit een SSD van 126 en een harde schijf. Die harde schijf is dus dood. Maar de SSD gebruik ik wel nog steeds samen met externe media.

Toen ik Catalina wou installeren liep het mis. Ik kon niet meer booten, catalina niet installeren etc. Nu dat is allemaal opgelost maar ik zit nog steeds met een partitie die ik niet gewist krijg. Volgens mij laatste deel vd interne SSD. En daarnaast bij het opstarten een heel vervelende foutmelding. Veroorzaakt door een fout op de laatste sector vd SSD/GUID.

fout bij opstarten

Fout bij opstarten

Disk Utility

Partitie info

Wissen lukt dus niet. Partitie wegdoen ook niet.

Bijdrager
    McPim

Eerst twee voor de hand liggende vragen:

– ‘Initialiseer..’ klikken levert niets op, behalve dat je in Disk Utility terecht komt? Blijft na ‘Negeer’ of ‘Verwijder media’ de foutmelding weg?

– Heb je al schijf-EHBO geprobeerd op de SSD?

Vink ook ‘Show All Devices’ aan in Disk Utility en kijk of er devices onder je schijf staan waar je iets mee kunt.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door McPim.
    Bijdrager
    WimHendrikMarcSteynen

all devices op. EHBO zegt bewerking geslaagd. Maar wissen lukt dus niet omwille vd laatste sector.

Bijdrager
    McPim

Dan gaat Disk Utility je niet verder helpen. Ik neem aan dat je die schijf niet meer nodig hebt (want slechts 4GB..) dus dan zijn de opties:

– Andere tools proberen, of een Linux / Windows boot stick maken en kijken of je die schijf daarmee kunt formatteren.

– Leven met de foutmelding.

– De schijf fysiek uitbouwen. Kun je er meteen een nieuwe SSD inzetten zodat je niet meer van een externe schijf hoeft op te starten.

Bijdrager
    McPim

Trouwens, bedenk ik nu, die ST3000DM001 is je interne HDD, niet je SSD.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.