3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    imathieu

probleem met harde schijf

Hallo,

mijn problemen begonnen na het installeren van bootcamp op mijn splinternieuwe imac. Ik wilde de harde schijf partitioneren, wat niet lukte. Er werd mij aangeraden schijfhulpprogramma te gebruiken.

Ik startte op vanaf de mac osx installatie-disc en drukte op volume herstellen. Hier was er echter ook een foutmelding: het volume kon niet hersteld worden.

Ik hoop dat er niets scheelt met mijn harde schijf en dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes

Bijdrager
    Len

Heb je meer details?

Wat heb je geprobeerd? Partitioneren met de Windows installer? En wat geeft Schijfhulpprogramma in de schijvenlijst?

Of lukte het bootcamp niet om de schijf te partitioneren? In dat geval kan het een software probleem zijn waardoor je schijf nu onleesbaar is. Installeer OS X opnieuw als je nog geen belangrijke bestanden op je iMac hebt staan. Wis en controleer ook de schijf. Dit doe je door het Schijfhulpprogramma te openen en in de tab “wissen” op de knop “beveiligingsopties” te klikken en “overschrijf gegevens met nullen” te selecteren. Vervolgens wis je de schijf en kun je ondertussen een halve dag iets anders doen. Dit duurt namelijk lang.

Het is een vreemde plek voor deze optie, want behalve veilig wissen controleert Schijfhulpprogramma ook meteen het schijfoppervlak en werkt eventuele foute blokken weg. Op deze manier ben je er dus zeker van dat de harde schijf ook fysiek in orde is.

Bijdrager
    imathieu

Heel erg bedankt voor je reactie, maar je kwam ietsje te laat.

Ik probeerde nog eens de schijf te herstellen, en dit keer ging dit zonder problemen.

P.S.: ondertussen is windows geïnstalleerd.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.