4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    MacKevin11

Probleem met geluid / dock-connector

Geachte forumleden,

Sinds afgelopen week heb ik problemen met mijn iPhone 4S. Er komt geen geluid meer uit de speaker als ik muziek wil afspelen, als ik een youtube filmpje kijk of als ik de telefoon ontgrendel of iets dergelijks.
    Echter, wanneer ik gebeld wordt speelt de ringtone wel af. Ook wanneer ik iemand bel, of gebeld wordt kan ik die gene horen via de oor-speaker maar ook via de iPhone-speaker. Daarnaast werkt ook Siri gewoon, zij kan mij verstaan en ik kan haar verstaan via dezelfde iPhone luidspreker.

Door wat op internet te zoeken wat het probleem zou kunnen zijn, blijkt het dat het een bekend probleem is dat de iPhone 4/4S denkt dat hij aangesloten is op een dock-connector. Dit zou kunnen verklaren waarom ik wel kan bellen en waarom ik ook een ringtone hoor. Deze audio wordt namelijk nooit naar een dock gestuurd.

Wanneer ik het controlecentrum open (door van onder naar boven te swypen) en vervolgens op ‘AirPlay’ klik (alleen aanwezig als een AirPlay apparaat in het netwerk wordt gedetecteerd, hier is dat dus de AppleTV) krijg ik het volgende scherm, waarin ik kan kiezen tussen alle ‘beschikbare’ audio-apparaten, aangesloten (dan wel bedraad als draadloos) op de iPhone.

Pogingen tot oplossen van het probleem

1. De iPhone herstarten
    2. De iPhone resetten, door de power-knop en de home-knop tegelijk in te houden
    3. De officiele iPhone-lader verschillende keren aan te sluiten
    4. Met een schone tandenborstel de dockconnector schoonvegen
    5. Zachtjes in de dockconnector blazen
    6. Daadwerkelijk een dockconnector aansluiten (–> hier was dus gewoon geluid te horen)
    7. Ik heb op Apple Support gekeken waar wordt vermeld dat mijn garantie te vervallen is gekomen. Toch heb ik een case aangevraagd, waarbij ik gekozen heb voor ‘problemen met de iPhone-luidspreker’. Ik kon dan kiezen een diagnostisch rapport op de iPhone te laten doen. Dit wees uit dat er een probleem met de voeding zou zijn.
      Vervolgens heeft Apple, op mijn verzoek, mij vanmiddag gebeld. Volgens hun gegevens zou het rapport uitgewezen hebben dat de batterij aan vervanging toe is. Dit heeft werkelijk niks te maken met mijn probleem en ook de meneer die ik sprak begreep niet wat ik bedoelde met mijn probleemomschrijving, exact zoals hierboven aan jullie uitgelegd. Hij dacht dat het slim was een iTunes reset te doen, maar wist hierbij te vertellen dat dit probleem zich na het herstellen waarschijnlijk nog zou voor doen.

Bijlagen:

Airplay menu, met keuze uit alle beschikbare audioapparaten.

Wanneer in de muziek-app een liedje aangeklikt wordt, wordt deze afgespeeld maar is er niets te horen en kan het geluid niet worden gewijzigd.

Wanneer de volumeknoppen worden ingedrukt en de iPhone op ‘geluid’ staat (schuifje linkerzijde) wordt bovenstaande weergeven.

Heeft iemand ideetjes wat ik zou kunnen doen?
    Ik heb op internet gelezen:
    – de onderkant te verhitten met een föhn
    – de dock-connector met pure alcohol schoon maken (ben bang voor de vloeistofindicator)
    – de iPhone via iTunes resetten
    – de iPhone jailbreaken en vervolgens het script dat controleerd of de iPhone aangesloten is te verwijderen (wordt opnieuw aangemaakt)

Bijdrager
    Appleuser24

.

Bijdrager
    Appleuser24

Je zou nog kunnen kijken of hij het weer doet nadat je hem tegen een muur hebt gesmeten:) maar volgens mij zijn de oplossingen die je hierboven hebt omschreven het meest effectief. Probeer gewoon de harde reset met itunes en vergeet niet alvorens een back-up te maken.

Bijdrager
    Dhs_

Hallo, Ik heb nogeven een vraagje, ik zie dat dit al best wel oud is maar ik heb dus precies hetzelfde probleem
    nu bij mijn 4S en ik zou graag willen weten hoe jij dit uiteindelijk hebt opgelost. Ik heb heel internet ook al doorgekeken en heb ook heel de dock connecter schoon laten maken maar dat hielp ook maar voor even…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.