15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    freakydionsoir

probleem met geheugen macbook pro

Ik heb een nieuwe macbook pro 17″ en heb bij kingston latje ram van 1gb voor deze apple gekocht
    na het plaatsen opgestart. Mac deed niets enkel wit lampje ging branden en dvd eject systeem maakte even geluid. latje er terug uit gehaald en mac deed het weer, latje kingston ipv originele ram gestoken mac werkt ook. Is dit bekend dat deze niet samen werken ? Of ligt het aan iets anders?

ps: als ik 1 latje enkel in de bovenste sleuf steek werkt hij ook niet niet.

Alvast dank

Sven

Bijdrager
    frederikbove

ik heb ook bij mijn macbook pro een 1gb ram bijgestoken wel van het merk lifetime. Dus in de onderste gleuf 512mb (origineel) en de bovenste 1gb ram (extra) en dit gaf geen problemen

Bijdrager
    Electr0n

De macbook pro kan niet met jou geheugen overweg,
    dus je zou hem terug moeten brengen en ff goed uitzoeken welke wel kan en niet kan.
    Waar heb je hem gekocht?
    GEwone PC zaak?

Bijdrager
    iDuck

Macbook Pro kan wel met dit latje geheugen overweg,,, dat zegt de TS toch zelf?

Lijkt eerder op een stukke sodimm-slot. Gauw ermee terug, want je hebt alle opties al geprobeerd zo te lezen.

Bijdrager
    mvdenberg

Een stukke geheugenslot? Volgens mij kan dit niet: de mac pro heeft 2 modules nodig, anders werkt het toch niet?
    Wanneer je het originele geheugen terugplaatst, dus 2×256 Mb, dan werkt de macbook gewoon? Zo ja, dan heb je echt een rotte module gekocht. Gewoon terug gaan dus.

Bijdrager
    AllStar

Geheugen wel _stevig_ aangedrukt?

Bijdrager
    freakydionsoir

oei het geheugenslot zelf stuk, my god.
    Dan moet deze terug naar de fabriek of kan het ook hier gerapareerd worden ?

alvast dank

Bijdrager
    frederikbove
    ”mvdenberg”

Een stukke geheugenslot? Volgens mij kan dit niet: de mac pro heeft 2 modules nodig, anders werkt het toch niet?
    Wanneer je het originele geheugen terugplaatst, dus 2×256 Mb, dan werkt de macbook gewoon? Zo ja, dan heb je echt een rotte module gekocht. Gewoon terug gaan dus.

Dit klopt niet. De macbook heeft dat inderdaad nodig twee dezelfde geheugen modules maar dit is niet het geval bij de macbook pro. Bij mij stak er ook maar 1x512mb in.

Bijdrager
    freakydionsoir

Mac kan idd op 1 geheugenslot werken origineel stak er 1gb in het onderste.
    Als het bovenste slot stuk is kan ik dit vervangen of moet hij dan naare de fabriek ?

alvast dank

Svensens

Bijdrager
    mvdenberg

Oké, weer wat bijgeleerd :D
    Als het slot defect is zal je terug moeten gaan naar je dealer. Vermoedelijk wordt je logicboard vervangen.
    Misschien kan je regelen dat je even langs gaat met je mac, zij constateren het probleem, je neemt je macbook weer mee, zij bestellen een logicboard en jij gaat terug als ze het binnen hebben, je drinkt een bakkie koffie en neemt de mac weer mee?

Bijdrager
    freakydionsoir

logicboard is hetzelfde als moederbord ?
    dan wordt dit wel een kostelijke zaak denk ik

Bijdrager
    mvdenberg

Logicboard is inderdaad hetzelfde als het moederboard.
    Aangezien de macbook pro’s nog geen jaar bestaan, valt de reparatie gewoon onder de standaard garantie regeling van Apple. Maak je dus maar geen zorgen!

Bijdrager
    freakydionsoir

Ik heb het geugen er zelf ingestoken volgens de regels van de de kunst.
    Gaan ze nu bij apple geen paraplu liggen optrekken dat je het bij een erkend
    dealer moest laten doen enz.

alvast dank

fds

Bijdrager
    vogel

Nou, dat zou helemaal mooi worden! Dat je als gebruiker niet eens zelf je geheugen bij mag plaatsen, zonder dat je garantie gevaar loopt.

Moderator
    unSOUND
    ”frederikbove”

Dit klopt niet. De macbook heeft dat inderdaad nodig twee dezelfde geheugen modules maar dit is niet het geval bij de macbook pro.

Ook jouw bewering klopt niet. :wink:

Ook de MacBook heeft namelijk geen 2 dezelfde modules nodig. Het is aanbevolen, maar niet verplicht.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.