10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    m_reenen

probleem met gebruikersaccount en wachtwoorden

ik heb een 2e hands i-book gekocht en heb het wachtwoord gekregen van een gebruikersaccount, maar als ik opstart zie ik een andere account staan (maar 1-tje) maar daarbij doet dat wachtwoord het dus niet.
    mijn vraag is nu, hoe kan ik zien of dit de enige gebruikersaccount is of dat degene (waarvan ik het wachtwooord heb) ook nog ergens verstopt is.
    alvast bedankt

Moderator
    unSOUND

Gewoon alles wissen en schoon beginnen… verder gaan met andermans account is verre van handig. Ik neem aan dat je wel de originele CD’s erbij hebt gehad ?

Bijdrager
    tulipan

Helemaal schoon beginnen is idd erg prettig. Dan slingert er ook nix van de vorige eigenaar op je harddisk. Gewoon de originele cd/dvd erin stoppen en tijdens starten C ingedrukt houden.

Bijdrager
    m_reenen

dat is dus t probleem, heb de cd niet…

Moderator
    unSOUND

Heeft die man/vrouw ook een reden gegeven ? Je hoort die CD / DVD erbij te krijgen !

Bijdrager
    m_reenen

nou die laptop is via via aangekocht, komt van een school, via een bedrijf wat restpartijen opkoopt. die hebben dus al dat wachtwoord kunnen achterhalen, eerst had ik helemaal niks. maar weet geen reden, denk dat ze t domweg vergeten zijn of dat ze zon groeps instal cd hebben (want er waren nog veel meer laptops die zo verkocht werden aan anderen)

Moderator
    unSOUND

Bij iedere Mac hoort een CD of een DVD. Daarmee kun je juist je software en je wachtwoord herstellen… zonder dat gaat het niet lukken, of je moet een Clean Install doen van Panther / Tiger, maar ook daarvoor heb je een CD / DVD nodig.

Bijdrager
    iJoost

In dat geval hoop ik dat je het wachtwoord hebt gekregen van een account met Beheer-bevoegdheden. Daarmee kun je namelijk nieuwe gebruikers-accounts maken. Om te beginnen twee zou ik zeggen. Eentje zonder Beheer-rechten voor gewoon dagelijks gebruik. En eentje met Beheer-rechten om het beheer mee te doen. Log daarna in met het nieuwe beheer-account en verwijder alle oude accounts. Op die manier kom je toch nog in een redelijk cleane situatie terecht waarin alleen jij alle wachtwoorden kent.

Bijdrager
    macbeatz

sdfsdfsf

Bijdrager
    m_reenen

en.. wat is dat?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.