8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Jbos

probleem met formatteren USB mac en windows compatible

Een maand geleden heeft mijn broertje een 16GB USB-stick besteld vanuit de andere kant van de wereld. Nu heb ik deze op mijn Mac geformatteerd van FAT naar EX-FAT via het schijfhulpprogramma. Alles ging goed en wel tot dat ik de USB weer in de windows laptop van mijn broertje deed.

Als eerste kreeg ik de melding dat de schijf geformeerd moet worden voordat deze gebruikt kan worden. Als je vervolgens de schijf wilt formateren, heeft de USB een maximale grote van 200MB (dat is toch wel iets minder dat 16GB)

Zodra je dan op start formatteren drukt, want ja je moet toch wat, meld de laptop dat de schijf niet geformatteerd kan worden. Als ik dan die USB-stick weer in mijn mac stop heeft de USB stick wel gewoon 16GB. Heeft iemand misschien een oplossing? Het werkt niet als ik de USB weer terug formateer naar FAT, dat had ik al getest.

ik heb als bijlage wat foto’s bijgevoegd misschien helpt dat

Bijdrager
    TheBigZ

Wat helpt is een screendump van Schijfhulpprogramma op je Mac om te zien wat er op deze USB staat (partitieschema moet bv MBR zijn voor Windows).

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien kan die Windows nog niet omgaan met Ex-Fat?

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb ik ook een keer meegemaakt met een USB stick. De enige oplossing die ik toen kon vinden, was in Windows doormiddel van apparaat / schijf beheer de USB stick te ontdoen van alle partities. En daarna in Windows als ex-fat formatteren. Daarna kan De USB stick gebruikt worden op de Mac en Windows.

Bijdrager
    Jbos

@TheBigZ

het MBR partijschema was ik inderdaad vergeten, super bedankt nou doet hij het gewoon weer

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

Geblokkeerd
    Anoniem

het MBR partijschema was ik inderdaad vergeten

Waarschijnlijk heb ik dit toen ook gemist, ik ga dit checken. Vandaag weer iets geleerd!

Bijdrager
    LighScan
    Hansi2124 op 31 januari 2016

Misschien kan die Windows nog niet omgaan met Ex-Fat?

Even ter info: vanaf Windows Vista zit het er standaard in. Voor XP is er een update beschikbaar, maar die moet handmatig geïnstalleerd worden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.